![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig14.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/IMG_20170516_125023.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/IMG_20170516_143713.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mettici%20la%20faccia_meghivo.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig18.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig3C.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig19.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/IMG_20170518_121754.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig3B.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig9.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig8.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig24.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig12.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig2.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/IMG_20170516_143651.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/IMG_20170517_104543.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwigeloter.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig1.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/IMG_20170516_121158.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/IMG_20170516_121140.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig21.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/Mostra2016maggioLudwig3.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/IMG_20170518_121651.jpg)
![](/system/files/mplus/multimedia/2018/04/IMG_20170516_143829.jpg)
A dokumentáció részletes tartalmáért forduljon kollégánkhoz az alábbi címen: adattar@ludwigmuseum.hu
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/IMG_20170516_121158.jpg?itok=Q_yC6RTi)
METTICI LA FACCIA! – (UTCÁRA A MONDANIVALÓDDAL!) 2017. május 17. – június 11.
Kritikus művészek Magyarországon a hatvanas évektől napjainkig
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/szombathy_lenin.jpg?itok=9eXwhXd2)
Lenin Budapesten
Az egykori Jugoszláviában, Vajdaságban született Szombathy a Bosch + Bosch elnevezésű progresszív művészcsoport alapító tagjaként kezdte pályafutását.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Gyenis_UselessV_I.jpg?itok=b0QH9dA4)
Részletek a tíz felesleges gesztusból V/1
Gyenis Tibor fényképei általában olyan akciókat rögzítenek, melyek főszereplője önmaga: a reménytelen körülményekkel küzdő „hobbiművész”, kinek művészetét nem befolyásolják kívülről jövő trendek, elvárások, de ily módon legalább „független és szabad”. A kilencvenes évek új művészgenerációja nem é
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Gyenis_UselessV_III.jpg?itok=WbMxNVqm)
Részletek a tíz felesleges gesztusból V/III
Gyenis Tibor fényképei általában olyan akciókat rögzítenek, melyek főszereplője önmaga: a reménytelen körülményekkel küzdő „hobbiművész”, kinek művészetét nem befolyásolják kívülről jövő trendek, elvárások, de ily módon legalább „független és szabad”. A kilencvenes évek új művészgenerációja nem é
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/pincehelyi06_1.jpg?itok=dzRYmf_I)
Sarló és kalapács I–IV.
Pinczehelyi Sándor a hetvenes évek elején a konceptuális művészet és az alkalmazott grafika kereteiben kezdett a munkásmozgalmi szimbólumokkal, azok kisajátításával és értelmezésével foglalkozni.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Gulyas_wHordoz_f2008.jpg?itok=dfOYAlfs)
Hordozható utcakő
„Az utcakő a proletariátus fegyvere” – ez Ivan Sadr orosz művész 1927-es szobrának címe, amelynek reprodukciója széles körben ismert volt a kelet-európai blokkban, és amely a szocialista realista szobrászat és az állami propagandaművészet iskolapéldájaként híresült el az ötvenes években.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2020/09/csakany_w.jpg?itok=MmBp-a_-)
Talpra állítás
Csákány István a kétezres évek elején – művészeti tanulmányai alatt, majd utána is – többször került a „munkás” szerepébe.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/csorgo006w.jpg?itok=n7NPo1F5)
Hogyan szerkesszünk narancsot?
Csörgő Attila művei legtöbbször bonyolult matematikai, fizikai vagy ábrázoló geometriai kérdésfelvetések egy-egy lehetséges megoldását jelenítik meg, amelyekben a precíz számítás és a mérnöki tervezés elegyedik a játékos kísérletezés és a felfedezés izgalmával.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Birkas_Cn_16_1SAA_M2.jpg?itok=4-FpoTjj)
Cím nélkül (16.1SAA-M2)
Birkás Ákos a nyolcvanas évek közepétől a kilencvenes évek végéig programszerűen festette nagyméretű festményeit, melyeken egyetlen motívum jelent meg: a képmezőt csaknem teljesen kitöltő ovális forma, az absztrakt „fej”, amely számtalan variációja – és az univerzális formához kötődő asszociációk
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Gerhes_w_Tmegtal_f20080127.jpg?itok=lNrJYUsE)
A T megtalálása
Gerhes Gábor a „képek diktatúrájának” korában az előre megtervezett, általa megrendezett fényképben találta meg az az eszközt, amellyel első pillantásra hatásos és tetszetős, plakátszerűen sűrű, ám a jelentést illetően a nézőt elbizonytalanító, humoros, ugyanakkor nyugtalanító képeit megalkotja.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/nemes%20K%C3%A1d%C3%A1r%20%C3%BCd%C3%BCl%C3%B6je.jpg?itok=RIiFomo-)
Kádár üdülője 4.
A Nemes Csaba festményén ábrázolt Bauhaus-stílusú épületet jelentőségét az adja, hogy ebben a kétszintes, nem túl nagy alapterületű balatoni villában pihente ki nyaranta fáradalmait Kádár János, aki 1956 novembere és 1988 májusa között a Magyar Szocialista Munkáspárt első titkára és Magyarország