A dokumentáció részletes tartalmáért forduljon kollégánkhoz az alábbi címen: adattar@ludwigmuseum.hu
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/julikov%20017W.jpg?itok=SfEfKNfC)
Figura No. 5.
Az 1970−80-as évek nonkonformistái között Julikov különleges helyet foglal el: „a minimalizmus egyetlen orosz képviselőjeként” absztrakt kompozíciókat, archetipikus, geometrikus szimbólumokat alkot.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/stenvert01.jpg?itok=UEl3ajDs)
A 38. emberi helyzet
A 38. emberi helyzet: a menedzser, aki halála esetén saját aranyozott csontvázát hagyja bűbájos özvegyére Curt STENVERT a II. világháború utáni osztrák művészet fontos alakja. Festőnek indul, de a kísérleti filmeken keresztül eljut a montázstechnikára épülő objekt-művészethez.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Solomoukha_w.jpg?itok=M1N9IJsO)
Fikció a körülmények kétértelmű találkozásairól
Solomukha ukrán származású francia művész, tagja az Ukrán Művészeti Akadémiának. Ikonok restaurálásával foglalkozott, de végül a monumentalista festészet területén szerzett diplomát. Klasszikus filozófiát és történelmet tanult, valamint a klasszikus zenével is bensőséges viszonya van.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/pfeifer01.jpg?itok=vJBuGuPu)
Magányos lovas
Uwe Pfeifer 1947-ben született Halle-ban. A Lipcsei iskola alkotói közé sorolható, Wolfgang Mattheuer és Werner Tübke tanítványa.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/olschwang_voros_horizont027_2w_0.jpg?itok=-mnc9zXR)
Emlékművek
Anton Olsvang a moszkvai Színházművészeti Főiskolán, majd az amszterdami Szépművészeti Egyetemen tanult. Művészetének meghatározó eleme a mások által kidobott tárgyak vagy az ipari hulladék újrahasznosítása.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Prygin_Recto_RJ.jpg?itok=zZ7J5IJZ)
Önarckép – Hajók
Leonyid Purigin képeit szemlélve az allúziók széles spektrumára figyelhetünk föl, hiszen stílusa egyszerre köthető a naiv festészethez és Hieronymus Bosch világához, formátumválasztását az ikonok és a többosztatú oltárok inspirálták, gondolatiságát pedig a profanizált vallásosság, a panteizmus és
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/breker_arno37w_vilagosabb.jpg?itok=3YDyqmIn)
Peter és Irene Ludwig portréja
A gyűjtőházaspár nagyméretű portréi már készítésük idején, a nyolcvanas évek második felében sem klasszicizáló formaviláguk vagy konzervatív stílusjegyeik miatt kerültek a nyugatnémet közvélemény érdeklődésének homlokterébe.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/toxic.jpg?itok=s0p74SH3)
Va fanguell!
Az aacheni Ludwig Gyűjtemény művei között külön csoportot alkotnak a graffiti-művek. Olyan művészek munkái, akiket a hetvenes évek közepén fedeztek fel, akkor, amikor még illegálisan fújtak tageket, blow upokat és piece-eket falakra és vonatokra.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/gille01.jpg?itok=59K-L3ig)
Berlini táj
Sighard Gille 1941-ben született, és az ún. Lipcsei iskola második generációjának festője. Bernhard Heisig és Wolfgang Mattheuer tanítványa, 1992 óta pedig maga is festészeti osztályt vezet a Lipcsei Grafikai és Könyvművészeti Főiskolán (HGBL).
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Wesselmann108_w.jpg?itok=pxufX8Jz)
Tájkép No. 4.
Tom WESSELMANN művészete kiemelkedő szerepet játszik a Ludwig házaspár gyűjteményének kialakulásában, sőt: a Budapesten őrzött kép ebből a szempontból is kulcsfontosságú.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/baranov_voros_horizont091w_0.jpg?itok=QSkcGY00)
Puskinnak ajánlva
Leonyid Baranov előszeretettel jeleníti meg műveiben Oroszország XVIII−XIX. századi tudósait és irodalmi alakjait, azonban az esetek nagy részében az eredmény korántsem heroizáló és monumentális.
Bikaviadal nyolc tányéron
A művész 1946–47-ben kezdett kerámiával foglalkozni Vallauris-ban, és életművében gyakran megmutatkozó szenvedéllyel vetette bele magát az új anyag felfedezésébe.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Orlov_w_Csaszar.jpg?itok=wy6eD8f2)
Büszt Rastrelli stílusában (A császár)
Viktor Tupiscsin szerint a szocialista realizmus azt tekintette céljának, hogy a szovjet identitás reprezentánsaként ezen identitást közvetítse hivatalos ikonográfiáján keresztül.