Szolomoukha Anton: Fikció a körülmények kétértelmű találkozásairól (1989)

akril, vászon
Az aacheni Peter und Irene Ludwig Stiftung letétje, 1991

Solomukha ukrán származású francia művész, tagja az Ukrán Művészeti Akadémiának. Ikonok restaurálásával foglalkozott, de végül a monumentalista festészet területén szerzett diplomát. Klasszikus filozófiát és történelmet tanult, valamint a klasszikus zenével is bensőséges viszonya van. 1980 óta narratív figuratív festőként dolgozik, művei erőteljes társadalomkritikai elemeket hordoznak. A kortárs fotográfia egyik új műfaja, a fotófestészet „feltalálójaként” is számon tartják. Solomoukha vizuális szemantikájának gyökerei olyan könyvek tanulmányozásában keresendők, mint a Biblia, vagy a Káma Szútra, továbbá pszichológiai tanulmányok, anatómia, az antik orgiák tanulmányozása, az UFO jelenlét elméleteinek beható ismerete, a Korán és Napóleon törvénykönyve mind érdeklődésének tárgyát képezik. Gyűjteményünkben található, Fikció a körülmények kétértelmű találkozásairól című művében a szürrealizmussal és az absztrakcióval kísérletezik, hogy felfedezze a mítosz és a nyelv vizuális összefüggéseit, folytatva kutatását a jelek és szimbólumok világában.