A Ludwig Múzeumot alapító Peter és Irene Ludwig által létrehozott gyűjtemény legjelentősebb és méltán legismertebb eleme az amerikai és az európai pop art irányzatát bemutató művek, melyek a tömegkultúra vizualitását emelték be a magasművészetbe.
Kapcsolódó tartalmak
Az öt érzék
Joe Tilson alkotásaiban mindig sokkal több volt az egyedi kézműves munka, mint a pop art többi képviselőjénél, de ugyanúgy alkalmazza jellegzetes pop-technikákat, készít szériákat, és témái a média képterméséből táplálkoznak.
Shim (Ék) – a Zúzmara-sorozatból
A hetvenes évek elején készült nyomatainak pop art forrásai változatlanul magazinokból, a tömegkultúra médiumaiból a hierarchikus viszonyokat figyelmen kívül hagyva beemelt képek, amelyeket az alkotó klasszikus műalkotások reprodukcióival ötvöz, majd ezeket a képeket muszlinra, illetve selyemre n
Női fehérneműs pult
A svéd származású, ma is aktív amerikai pop art művész érdeklődésének középpontjában a tömegkultúra és a mindennapi élet áll.
Elisabeth
Jean Jacques Lebel (1936, Párizs) francia képzőművész, performer. Fiatalkorát New Yorkban töltötte, ahol mások mellett Marcel Duchamp és André Breton is a baráti körébe tartozott. 1952–1961 között Európában – elsősorban Olaszországban – élt, Firenzében jelent meg első folyóirata, a Front Unique.
Puha rózsaszín tájkép
Az ötvenes évek elején Nagy-Britanniában a tömegkulturális fogyasztás megnövekedésével a reklám is megújul; az új vizuális kultúra jellegzetességeit Richard Hamilton az elsők között integrálja műveibe.
Autóbaleset
Wolf Vostell a német happening, Fluxus és videóművészet úttörője, aki műveit az ötvenes évek végétől az ún. „dekollázs” jegyében hozta létre.
Tájkép No. 4.
Tom WESSELMANN művészete kiemelkedő szerepet játszik a Ludwig házaspár gyűjteményének kialakulásában, sőt: a Budapesten őrzött kép ebből a szempontból is kulcsfontosságú.