A gondolatiságot, az ideát és az ötletet a műtárgy megvalósítása elé vagy helyébe emelő, a hatvanas évek végétől a hetvenes évek közepéig tartó művészeti irányzat.
Kapcsolódó tartalmak
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Beuys_Pecsetes_1.jpg?itok=MIAUIuxG)
Pecsétes levél
Joseph Beuys a huszadik századi német művészet meghatározó alakja; munkássága átformálta az egész német társadalom gondolkozásmódját a képzőművészet feladatáról. A művészet és társadalom egybefonódásának kibővített értelmezéséből fakad gondolatrendszerének központi magja, a szociális plasztika.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Mut%C3%A1ns%20%20%283%29.jpg?itok=Rg9yapNq)
Létminimum Standard Projekt 1984 W, Mutáns tabló (1983), Mutáns videó (1980)
Munkáinak központi eleme a művészeti életre vonatkoztatott mutáns fogalma, amely az adaptációval szemben képes az igazi változásra.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/st_auby4032w.jpg?itok=2UWJR2aq)
Új mértékegység
Szentjóby (St.Auby, St. Turba) Tamásnak kivételes szerepe volt az intermediális gondolkodásmód és a hagyományos művészeti műfajokkal radikálisan szakító új jelenségek, a happening, a fluxus, az akcióművészet, az akciófilmszínház bevezetésében és terjesztésében.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Timim%20Ul%20Rezonanc%20n%C3%A9lk%20video.jpg?itok=McD7zCO6)
Rezonancia nélkül
Minden hang forrása a levegő rezgése, mely dobhártyánkat elérve, majd a hallócsontokat megmozgatva kelt hangingereket agyunkban.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/Ulrichs_w_Ohne_01.jpg?itok=XY3vi_LR)
Rezonancia nélkül
Minden hang forrása a levegő rezgése, mely dobhártyánkat elérve, majd a hallócsontokat megmozgatva kelt hangingereket agyunkban.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/grigorescu2121w.jpg?itok=dyIKXk3O)
Önarckép a konyhában vasalás közben
Ion Grigorescu (1945, Bucharest) a kortárs román képzőművészet egyik legjelentősebb alakja. Alkotásai, akciói a legkülönfélébb vizuális művészeti műfajok közötti kísérletezés jegyében születtek, és egyben az utóbbi 40 év történelmének erősen politikus tanúi.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/pauer006_2w.jpg?itok=oUb80VZo)
AZ EZERKILENCSZÁZÖTVENHATOS FORRADALOM EMLÉKÉRE
Az utcakő a korszak avantgárd művészeinek egyik kedvenc, de a nyilvános művészeti közegben sosem kiállítható témája volt.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/pszeudom%C3%BCvek%201-11.jpg?itok=BpKgaUDl)
Pszeudoművek
A balatonboglári kápolnában Beke László kezdeményezésére valósult meg az a találkozó és kiállítás 1972. augusztus 26-27-én, amelyen cseh, szlovák és magyar művészek vettek részt.
![](/system/files/styles/highlighted_tile/private/mplus/multimedia/2017/10/pauer115w_0.jpg?itok=zQBPA1Aj)
Az első Pszeudó kiállítás manifesztuma
A hatvanas években szobrászattal foglalkozó Pauer Gyula 1970-ben találta ki a „Pszeudo art”-ot, amelyet a korabeli kritika korábbi szobrászatához képest, és a magyar szobrászat egészén belül is radikális fordulatként értékelt. Az első Pszeudo bemutatót Pszeudo.