A gondolatiságot, az ideát és az ötletet a műtárgy megvalósítása elé vagy helyébe emelő, a hatvanas évek végétől a hetvenes évek közepéig tartó művészeti irányzat.
Kapcsolódó tartalmak
Pecsétes levél
Joseph Beuys a huszadik századi német művészet meghatározó alakja; munkássága átformálta az egész német társadalom gondolkozásmódját a képzőművészet feladatáról. A művészet és társadalom egybefonódásának kibővített értelmezéséből fakad gondolatrendszerének központi magja, a szociális plasztika.
Létminimum Standard Projekt 1984 W, Mutáns tabló (1983), Mutáns videó (1980)
Munkáinak központi eleme a művészeti életre vonatkoztatott mutáns fogalma, amely az adaptációval szemben képes az igazi változásra.
Új mértékegység
Szentjóby (St.Auby, St. Turba) Tamásnak kivételes szerepe volt az intermediális gondolkodásmód és a hagyományos művészeti műfajokkal radikálisan szakító új jelenségek, a happening, a fluxus, az akcióművészet, az akciófilmszínház bevezetésében és terjesztésében.
Rezonancia nélkül
Minden hang forrása a levegő rezgése, mely dobhártyánkat elérve, majd a hallócsontokat megmozgatva kelt hangingereket agyunkban.
Rezonancia nélkül
Minden hang forrása a levegő rezgése, mely dobhártyánkat elérve, majd a hallócsontokat megmozgatva kelt hangingereket agyunkban.
Önarckép a konyhában vasalás közben
Ion Grigorescu (1945, Bucharest) a kortárs román képzőművészet egyik legjelentősebb alakja. Alkotásai, akciói a legkülönfélébb vizuális művészeti műfajok közötti kísérletezés jegyében születtek, és egyben az utóbbi 40 év történelmének erősen politikus tanúi.
AZ EZERKILENCSZÁZÖTVENHATOS FORRADALOM EMLÉKÉRE
Az utcakő a korszak avantgárd művészeinek egyik kedvenc, de a nyilvános művészeti közegben sosem kiállítható témája volt.
Pszeudoművek
A balatonboglári kápolnában Beke László kezdeményezésére valósult meg az a találkozó és kiállítás 1972. augusztus 26-27-én, amelyen cseh, szlovák és magyar művészek vettek részt.
Az első Pszeudó kiállítás manifesztuma
A hatvanas években szobrászattal foglalkozó Pauer Gyula 1970-ben találta ki a „Pszeudo art”-ot, amelyet a korabeli kritika korábbi szobrászatához képest, és a magyar szobrászat egészén belül is radikális fordulatként értékelt. Az első Pszeudo bemutatót Pszeudo.