Németh Hajnal 1972-ben született Szőnyben. 1995–2000 között a Magyar Képzőművészeti Főiskola intermédia szakán tanult. 1999-ben megkapta a Smohay-díjat, 2000-ben Pécsi József-ösztöndíjas volt. 2001-ben Rotterdamba, 2002-ben Berlinbe nyert alkotói ösztöndíjat. 2000-ben részt vett a Műcsarnokbeli Média Modell kiállításon, 2001-ben a 2. Berlini Biennálén. A budapesti Ludwig Múzeumban 2003-ban volt egyéni tárlata. Jelenleg Berlinben él.
Kapcsolódó tartalmak

Két jó éjt
Németh Hajnal első videóműve szorosan kapcsolódik a kilencvenes évek legvégén készült, érzékien szikár fotómunkáihoz.

Face to Face
Németh Hajnal egyike azon néhány művésznek, akik a ’90-es évek közepén videóikkal és fotóalapú műveikkel e két műfaj legmélyrehatóbb újradefiniálásának munkáját a hazai szcénán belül elvégezték.

Sztriptíz vagy sem?
Németh Hajnal kétezres évek elején készült videóiban a női szereplők még próbálnak úgy viselkedni, ahogyan azt a hagyományok szerint kellene, de már nem olyanok, akik meg tudnának vagy akarnának felelni ezeknek az elvásároknak. Le kell-e egy nőnek vetkőznie ahhoz, hogy felfigyeljenek rá?

Néha Hajnal, Bárhol Balázs I-IV.
Németh Hajnal kilencvenes évek végén készült fotómunkái és filmjei sajátos, köztes állapotot mutatnak: egyszerre jelennek meg bennük a reálisnak tűnő és a valóságot meghazudtoló, átíró elemek. A Néha Hajnal, Bárhol Balázs című négyrészes sorozatban a női és a férfi figura azonos ruházatban (pötty

Hamis vallomás - 3. verzió
A Hamis vallomás – 3. verzió című, videóra rögzített opera-performansz témájának alapja egy történelmi esemény, valamint egy azt feldolgozó film dialógusa. 1882–83 között zajlott a „Tiszaeszlári vérvád”, amely antiszemita koncepciós perként vált hírhedté Európában.

Képzeletbeli háború - Zenekari változat
A 2002 óta Berlinben élő Németh Hajnal a vizuális művészet és a zene metszéspontjában dolgozik. Interdiszciplináris munkái között szerepelnek performanszok, mozgóképformátumok, audióinstallációk és térinstallációk. Munkáit különböző változatokban alkotja meg, melyet a címadásban is hangsúlyoz.

Összeomlás - passzív interjú
A mű 2011-ben szerepelt az 54. Velencei Képzőművészeti Biennále magyar pavilonjának kiállításán.