A dokumentáció részletes tartalmáért forduljon kollégánkhoz az alábbi címen: adattar@ludwigmuseum.hu
Nőgyógyászati magánrendelő
A nyúlszőrrel, mohával és vörös bársonnyal bevont három nőgyógyászati szék a művész azon installációinak sorába tartozik, amelyek az én és környezete viszonylatait modellezik, legyen szó elemi érzékelésről vagy társadalmilag meghatározott szerepekről.
Hordozható utcakő
„Az utcakő a proletariátus fegyvere” – ez Ivan Sadr orosz művész 1927-es szobrának címe, amelynek reprodukciója széles körben ismert volt a kelet-európai blokkban, és amely a szocialista realista szobrászat és az állami propagandaművészet iskolapéldájaként híresült el az ötvenes években.
Szabadság-szobor sziluett
Az eredeti Szabadság-szobor a városban elfoglalt helyének köszönhetően Budapest kiemelt és jellegzetes pontja. A szobor nem túl hosszú élete arról tanúskodik, hogy a változó politikai, társadalmi körülmények közepette, mennyire változékony a történelem értelmezése is.
A változások játéka
A Kis Varsó videójának kiindulópontja Bódy Gábor A harmadik (1971) című kísérleti dokumentumfilmje, amelyben ifjú értelmiségiek a Faustot próbálják egy háztetőn. Az eredeti történet összefonódik a résztvevők magánéletével, amely a világ megértéséről folytatott hosszas eszmecserében tárul elénk.
I am a Work of Art
A textilművésznek, majd díszlet- és jelmeztervezőnek tanuló Kele Judit 1979-ben radikális lépésre szánta el magát: önmagát nyilvánította műtárgynak, és programját következetesen folytatta a nyolcvanas évek közepéig.
Arbeiter verlassen das Kulturhaus
Andreas Fogarasi (1977, Bécs) a bécsi Képzőművészeti Akadémián művészeti, az Iparművészeti Főiskolán pedig építészeti tanulmányokat folytatott.