A neodadaista véletlen-elven és „az élet és a művészet között húzódó szakadék” átlépésén alapuló kombinált képek az ötvenes években váltak a művész védjegyévé. A combined painting két dimenziós „változatait” idéző szitanyomatai 1962-től, a pop art jegyében készültek. 1962-től 1964-ig hetvenkilenc munkát készített, amelyeken a szitanyomat-eljárással vászonra került montázs ötvöződött a látványos, dinamikus olaj-gesztusokkal. A pop art szemléletű munkák elsősorban az irányzat társadalmi problémákkal foglalkozó ágának jegyében születtek, mindenekelőtt a vietnámi háború témájának, illetve a gyakran feltűnő Kennedy elnök megjelenítésével, felhívva a figyelmet a környezetpusztításra és szennyezésre is. A pop art metódusa szerint a munkák magazinképek, talált tárgyak mellett „talált képek” felhasználásával készültek – átszőve a Rauschenbergre jellemző ironikus szimbolikával. A Sövény kompozíciójának hangsúlyos motívuma, a helikopter a szintén gyakran előforduló szúnyog verziója, s egyben utal az Egyesült Államok militáns politikájára.