Az amerikai Nancy Graves művészetét a természettudományok (zoológia, paleontológia, csillagászat), továbbá a kultúrtörténet és a történelem iránti érdeklődés jellemzi. A művészet és a tudomány metszéspontjait vizsgálva Graves formailag meghatározott, de érzéki műalkotásokat hozott létre. E kisméretű, tevesétát ábrázoló grafika olyan nagyszabású projektekhez kapcsolódik, melynek során életnagyságú teveszobrokat alkotott különleges anyagok felhasználásával, vagy tevékről szóló filmeket forgatott Marokkóban (Goulimine, 1970; Izy Boukir, 1971). Az Izy Boukirt a Szaharában filmezték tizennyolc napon át, a film szerkezetét az állatok mozgása határozta meg; minden bizonnyal ez a mozgóképes alkotása is hatással lehetett a Teve-séta című munkájára. A Teve-séta (.057 sec) közvetlen előképe Eadweard Muybridge egy fotósorozata (Bactrian camel, 1872–1885), amely 16 fázisban örökíti meg a kétpúpú teve járását. Graves egy másik Muybridge-felvételt is felhasznált egy hasonló munkájában: a Camel Pacing (.024 second) egy poroszkáló tevét ábrázol, ahol a 16 fázis elkészítéséhez már rövidebb időközönként (0.024 sec) kellett exponálni. Míg Muybridge célja a mozgás tanulmányozása, illetve a mozgás megörökítéséhez és a mozgókép bemutatásához szükséges eszközök megalkotása, addig Graves a 19. századi kutatás eredményeinek egyfajta személyes átiratát adja, mely sok tekintetben a pop formavilágát is idézi, a felhasznált színek, illetve a formailag a sokszorosító grafikai technikákat idéző, ismétlődő motívumok révén.
Szipőcs Krisztina