Chuck Close az egyik legismertebb képviselője a hiperrealista stílusnak; e leíró jellegű festészet jellegzetessége, hogy nem a tárgyi környezetet, hanem annak fényképét használja fel modellként. Close a hatvanas évek második felében kezdte el rajzok, polaroid fényképek után megfesteni barátait, művésztársait, később családtagjait. A fényképet apró részletekben kinagyítja és óriási méretben, milliméterenként újrafesti. A modell beállításában is a fotografikus eljárást követi, a háttér minimálisan mély, a középponttól kifelé fokozódó elmosódottság érzékelhető. Az alanyok hétköznapi ruháikat viselik, arckifejezésük természetes, mentes minden modorosságtól. A művész nem szépíti vagy idealizálja modelljeit, a kócos haj, a húsos orr vagy a rossz fogsor élethű. Nat című vízfestménye a művész színes korszakába sorolható. A korai munkáin használt gyorsan száradó akrillal szemben igazi festői bravúr a fotórealista minőség ábrázolása a könnyen szétfolyó vízfestékkel. Az aprólékos festésmód látni engedi a modell pórusait és ráncait, miközben az eredeti fotó fókuszán kívül eső részletek, a haj körvonalai, a fül, és a váll a festményen elmosódottak maradnak. A sima festékrétegen nem követhető az ecsetkezelés, ami tovább fokozza a fényképszerű hatást. Close műveinek jellegzetessége, hogy a fotografikus, személytelen jelleg különös kombinációt alkot a felnagyított portrék bensőséges feltárulkozásával. Ü. K.