Leiderman a nyolcvanas évek egyik legaktívabb underground művészeként illegális lakás-kiállítások állandó résztvevője szülővárosában, Ogyesszában és Moszkvában egyaránt. Bár az Ilja Kabakov nevével fémjelzett moszkvai konceptualista hagyomány felől érkezik, legnagyobb hatást mégis a Collective Actions Group (Kollektivnye Deistvia, K/D) performanszai gyakorolták rá. A legtöbb esemény ugyanazt a sémát követte: a résztvevők telefonon kapcsolatba léptek egymással, fölszálltak egy vonatra, majd egy kijelölt helyen találkoztak Moszkva külvárosában. Miután végrehajtottak egy vizuálisan gyakran jelentéktelen akciót, visszatértek a városba és alaposan kielemezték, értelmezték azt. 1987-ben Szergej Anufrievvel (1964) és Pavel Peppersteinnel (1966) egy moszkvai squat-ban megalakították saját, Inspection Medical Hermeneutics elnevezésű csoportjukat. Közösen létrehozott installációik és performanszaik a nyelvvel és a jelentéssel való kísérletezés eredményeként jöttek létre. Fő inspirációs forrásuk a különböző konceptuális szövegek és a kísérleti költészet voltak. A konceptuális analízis módszerének kidolgozásán és egy teljesen új kánon létrehozásán dolgoztak. A belső ellentétek miatt Leiderman 1990-ben kivált a csoportból, és azóta saját egyéni hangja kialakításán dolgozik. Megszületett, vidám, meghalt c. festménye még a csoporttal való szakítás előtt készült, az orosz és német nyelvtudás által kódolt jelentés és a mű vizuális megjelenése adják az értelmezés kulcsát. Leiderman prózaíróként és költőként is sikeres, 1993-ban részt vett a Velencei Biennálén, 1996-ban pedig a rotterdami Manifestán. A budapesti Ludwig Múzeum 1998-ban Sugár Jánossal közös kiállítást rendezett számára. Moszkvában és Berlinben él.