Kerekes Gábor utolsó alkotói periódusában erotikus fotóval és aktfotográfiával foglalkozott, de ezeken a képeken nem a vágy, az érzékiség vagy az izgalom, hanem a rideg és kíméletlen valóság dominál. Az általa használt nedves kollódiumos negatív technika önmagában is alkalmas arra, hogy látvány romlandó hatását erősítse fel. A Halott vagy alszik című képpáron – mely Hippolyte Bayard 1840-es Vízbefúlt önarcképére utal – az elkerülhetetlen vég bekövetkeztét váró ember kíméletlen őszinteségével, ugyanakkor a kísérletező fényképész, a színpadot berendező alkotó kíváncsiságával ábrázolja azt a pillanatot, ahol az élő az ismeretlenbe, a halál felségterületére lép át, mintegy kívülről szemlélve, elidegenítve, előre megrendezve és nagyfokú precizitással megörökítve ezt a kiemelt eseményt. Dékei Kriszta