Hantai Simon 1948-ban emigrált Magyarországról Párizsba, és Franciaországban hozta létre egyedülálló életművét, amely a háború utáni absztrakt törekvések sorába illeszkedik. 1960-tól kezdett el ún. pliage, vagyis hajtogatott festményeket készíteni; a folyamatot a szürrealista automatizmus és az absztrakt expresszionizmus gesztusainak szintéziseként fogta fel. A feszítetlen vásznat összegyűrte és összecsomózta, majd a szabadon maradt részeket lefestette. Miután az akrilfesték megszáradt, kibontotta és kisimította a vásznat, így láthatóvá váltak a nyersen maradt, fehér vagy törtszínű felületek is. Az 1973-as Cím nélküli festmény az 1973–1974 között készült ún. Fehérek (Blancs) sorozat része. Hantai több mint tízévnyi, a hajtogatás módszerével kapcsolatos művészi tapasztalatát összegzi ezekben a művekben, melyek egyszerre építenek a szürrealizmus, valamint Matisse és Pollock örökségére. Az ismétlődő, prizmaszerűen töredezett, élénk színű motívumok egyfajta végtelenséget kölcsönöznek a vászonnak; „all over” felületet alkotnak. A kompozíció létrehozásának folyamatában egyszerre van jelen a művészi szándék és a véletlen. A művek lezáratlanságát és anyagszerűségét eredetileg azzal is hangsúlyozta a művész, hogy vásznait keret nélkül, a falra szögezve állította ki. Korábbi monokróm képei után itt egy olyan változatos palettával dolgozik, ahol tiszta és tört színek (piros, sárga, zöld kék, lila, narancs, barna, türkiz stb.) egyaránt megjelennek, a fehér színnel, ill. a festetlen alappal összefüggésben.
Szipőcs Krisztina