A huszadik század használati és kultikus tárgyait átrendező, vizuális ismeretanyagát játékosan átértékelő, újraértelmező művésze Daniel Spoerri. Kulturálisan nem összetartozó tárgyakat kapcsol egymáshoz. A tárgyak funkcionális elidegenítésével új kontextusba helyez ismert szimbólumokat. A hatvanas évek elején, Addi Köpke koppenhágai galériájában bolti lisztet, cukrot forgalmazott normál áron, azzal a különbséggel, hogy az élelmiszerek címkéjén egy külön pecsétes felirat volt olvasható: „Vigyázat! Műtárgy!” Ezzel egy időben csatlakozik a „Nouveau Réalisme”-hoz. 1968-ban saját nevén éttermet nyit a düsseldorfi óvárosban, majd röviddel ezután megalapítja az első Eat Art Editiont. Kulináris bankettjei rendkívül kedveltek voltak a hetvenes években. „Hommage à Karl Marx” címmel hirdette meg 1978-ban azt a bankettet, amellyel egy fotógalériát avattak fel. Ebből az alkalomból meghívta Karl Marx összes Rajna környéki névrokonát. Spoerri diákjai az asztalokat gyertyák és flitterek mellett kis homokbuckákkal dekorálták. Az Eat-Art megalkotójaként és legkiemelkedőbb képviselőjeként mézeskalács-tésztából ehető műtárgyakat állított ki a hatvanas évek végén, s ezzel a nouveau réalisme neodadaista csoportja – Yves Klein body artja és Jean Tinguely antigépezetei mellett – egy újabb irányzattal bővült. Jean Tinguelyhez fűződő barátsága és egy Robert Filliouval közös koppenhágai élménye vezette rá Spoerrit a „Csapdaképek” műfajának kitalálására. Filliouval Koppenhágában eltöltött utolsó vacsorájuknak a maradékát állította ki egyfajta hommage-ként. A talált tárgyakat, az étkezés után az asztalon hagyott tálakat, ételmaradékokat, evőeszközöket, cigarettacsikkeket, valamint az ott felejtett személyes dolgokat fixálta, majd 90º-kal megdöntve állította ki. Ez jelentette a Fluxus – happening vonalán a Csapdakép megvalósítását. 1992. április 20. és október 12. között a Sevillai Világkiállítás svájci pavilonjában az 1991-ben megrendezett vacsorák pontos maradványai kerültek bemutatásra. Így a Sevilla-Serie Nr.2 is.
(1991) : Az Hôpital Ephémère szomszédos műterméből származó desszert, amelyet ... fiatal művészek fogyasztottak el, Hôpital Ephémère, 1991. július, Sevillai sorozat II.
Vásárlás az aacheni Peter und Irene Ludwig Stiftung támogatásával, 2003
Kulcsszavak