Frey Krisztián főiskolai tanulmányokat származása miatt nem folytathatott, autodidakta művészként vált az informel és a pop art magyarországi kulcsfigurájává, a neoavantgárd nemzedék egyik legeredetibb képviselőjévé. Művészetében fontos az írás és az írásra emlékeztető jelek képzőművészetben betöltött lehetőségeinek felfedezése, az ún. szkripturiális festészet. Művei elsősorban az amerikai absztrakt expresszionizmus hatását mutatják. Ugyanakkor nem gesztusfestő: a képrétegek lelkiállapotok, emlékek rétegeiként jelennek meg, és életművében a pop art eszköztárába és a hétköznapi banalitások közé tartozó elemek is helyet kapnak. Az 1968-as Iparterv-kiállításon bemutatott ’68 augusztus mindkét irányzat ismeretéről tanúskodik, és az alkotóra oly jellemző fekete alapozással készült „szürke” képek egyik jelentős tagja. A mű a „váltakozó tempójú gesztusfestészet” jellegzetes példája, ahogy Frey saját munkamódszerét nevezte. A fontos történelmi eseményre (Csehszlovákia megszállására) utaló cím mellett a festményen számos egyéb dátum felbukkan, melyek a különböző időpontokban való festésről árulkodnak, ahogy a képfelület is a rétegek egymásra kerülésének és száradásának változó üteméről tanúskodik.
Popovics Viktória