The exhibited artworks approach global or everyday problems that seriously affect societies in a light and playful way, with humour and (self-)irony. Adding a critical tone to the notion of “cuteness”, they encourage the audience to question perfectionism and kitsch mediated and represented mainly by social media.
Guided tour by Nóra Hádinger
Language: English
Enter only with valid ticket or annual pass. Please register to participate!
Tájékoztatjuk, hogy eseményeinkről hang- és képfelvétel készül, amelyből a Ludwig Múzeum részleteket használhat fel a múzeum és programjainak népszerűsítése céljából és egyéb promóciós célokra. Eseményeinken történő részvétellel Ön elfogadja, hogy a felvételeken Ön is feltűnhet, de a Ludwig Múzeummal vagy az általa jogosított harmadik személyekkel szemben a felvétel felhasználásával összefüggésben semmilyen követeléssel nem élhet.
Related content
The Cuteness Factor 23. June, 2023 – 12. November
The aim of the exhibition is to present and contextualise a current tendency in contemporary art, and especially in painting. The artworks, mainly by artists of the middle-aged generation, are constantly revisiting familiar characters from the cartoons of the 1990s.