Szakembereknek – Hallgatóknak

WORKSHOPOK EGYETEMISTÁKNAK

A Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum szakmai munkájába szeretne betekintést engedni a felsőoktatási intézmények hallgatóinak. Csoportok jelentkezését várjuk keddtől-péntekig az általunk kidolgozott témakörökre.

Kérjük, két héttel a látogatás előtt jelezzék részvételi szándékukat.

A workshopok időtartama (I-IV): 180 perc
Visszatérő csoportok számára kérhető 120 perces (III-IV vagy I-II) program is.

Művészeti intézmények, művészettörténész hallgatók részére

  • I. Bevezető
    A múzeum története, gyűjtemény és fontosabb kiállítások (30 perc)
    Interaktív tárlatvezetés a gyűjteményben (30 perc)
  • II. A múzeumi munka helyszíneinek megtekintése:
    raktár, restaurátor műhely, könyvtár, irodák (30 perc)
  • III. Prezentáció (40 perc)
    A, Kortárs képzőművészeti technikák-restaurálás kérdései
    B, 200 kiállítás egy intézmény életében
  • IV. Közös csoportmunka
    Választható témák:
    A, Animációs reklámfilm tervezése kortárs képzőművészeti kiállításokhoz
    B, A múzeum egyik időszaki kiállításának kommunikációs kampány -tervének elkészítése
    C, Piktogramok tervezése a kortárs művészeti múzeumba

Múzeumpedagógia képzésben résztvevők számára

  • I. Bevezető
    A múzeum története, gyűjtemény és fontosabb kiállítások (30 perc)
    Interaktív tárlatvezetés a gyűjteményben (30 perc)
  • II. A múzeumi munka helyszíneinek megtekintése:
    raktár, restaurátor műhely, könyvtár, irodák (30 perc)
  • III. Prezentáció (40 perc)
    A, Kortárs művészet a múzeumpedagógus szemével
    B, Új médiumok a múzeumpedagógiában
  • IV. Közös csoportmunka
    Választható témák:
    A, Animációs reklámfilm tervezése kortárs képzőművészeti kiállításokhoz
    B, Piktogramok tervezése a kortárs művészeti múzeumba
    C, A múzeum egyik időszaki kiállításának kommunikációs kampány -tervének elkészítése

Kommunikáció szakos hallgatók részére

  • I. Bevezető
    A múzeum története, gyűjtemény és fontosabb kiállítások (30 perc)
    Interaktív tárlatvezetés a gyűjteményben (30 perc)
  • II. A múzeumi munka helyszíneinek megtekintése:
    raktár, restaurátor műhely, könyvtár, irodák (30 perc)
  • III. Prezentáció (30-40 perc)
    A,Múzeum kommunikációjának különböző szintjei és eszközei
    B, Látogatói felmérések eredményei és konklúziói, stratégiák
  • IV. Közös csoportmunka (50-60 perc)
    Választható témák:
    A, A Múzeum egyik időszaki kiállításának kommunikációs kampány tervének elkészítése
    B, Piktogramok tervezése a kortárs művészeti múzeumba
    C, Animációs reklámfilm tervezése kortárs képzőművészeti kiállításokhoz