A gyűjteményhez kapcsolódó kereső-alkotó feladat 15-18 évesek számára.
Önállóság, gyűjteményismeret, kihívás és kreativitás
Korosztály: középiskola
PEDAGÓGIAI CÉL
Játékos keresőfeladat a digitális gyűjteménnyel való ismerkedésre, a vizuális jelenségek és szöveges tartalmak összevetésére, továbbá a (kortárs) képzőművészeti alkotások széles jelentés-választékának szemléltetésére.
A feladat a különböző műalkotások közös témájának felismerésére is szolgál, mindezzel fejleszti a szintetizáló képességet. Több tartalmi kapcsolat is kimutatható a megtalált művek között.
A keresőfeladathoz kapcsolódik egy önálló képzőművészeti alkotómunka, amelynek témáját a megkeresett művek adják, ezzel példát szolgáltat a műalkotások továbbgondolására, azok formakészletének elsajátítására, kreatív újrahasznosítására. A feladattal gyakorolható a digitális képalkotás.
A feladat alkalmas lehet egy „heti” projektmunkának.
FELADATLAP
A feladat IDE KATTINTVA pdf formátumban letölthető.
Megjegyzés: Kérjük, a letöltött feladatot osszák meg a diákokkal! Ha szükségesnek látják, adjanak további instrukciókat a tanulóknak!
MEGOLDÁS
A megkeresendő művek:
Lady Pink (Jenny, Holzer): Cím nélkül (Ne lőj a civilekre!) (1984)
Lengyel András: Útjelek (I.) (1979–80)
Morley, Malcolm: Lóversenypálya (Dél-Afrika) (1970)
Warhol, Andy: Single Elvis (1964)
„a művek valamiféle veszélyre, bizonytalanságra, társadalmi problémára mutatnak rá (reflektálnak)”