Keress és alkoss! Múzeumpedagógiai foglalkoztató feladat 6-10 éveseknek

Egy olyan játékot ajánlunk a figyelmükbe, amely egyszerű elemekből építkezik, de összetett élményt kínál. Képrészletek segítségével kell nyomozómunkát végezni a gyerekekkel, s majd a megtalált művekhez további feladatok tartoznak, részben elméleti, részben gyakorlati feladatok.

 

PEDAGÓGIAI CÉL

A játékos keresőfeladat a digitális gyűjteménnyel való ismerkedésre, a motiváció és a figyelem fenntartására, a vizuális jelenségek differenciálására, továbbá a (kortárs) képzőművészet színes világának szemléltetésére szolgál. A feladat a különböző műalkotások közös témájának felismertetésével olyan intellektuális készségeket is támogat, mint a szintetizálás, általánosítás.

A kereső feladathoz kapcsolódik egy önálló képzőművészeti alkotómunka, amelynek témáját a megkeresett művek adják, ezzel példát szolgáltat a műalkotások továbbgondolására, azok formakészletének elsajátítására, kreatív újrahasznosítására.

A feladat alkalmas lehet egy „heti” projektmunkának.

 

FELADATLAP

A feladat IDE KATTINTVA pdf formátumban letölthető.

Mejegyzés: A feladat szülői segítséget igényelhet!

Kérjük a letöltött feladatot osszák meg a diákokkal, köszönjük! Ha szükségesnek látják, adjanak további instrukciókat a tanulóknak!

letöltés gomb

 

MEGOLDÁS

A megkeresendő művek:

Penk, A. R.: Metafizikus áthatolás egy zebrán (1975)

Pfeifer, Uwe: Magányos lovas (1979)

Polke, Sigmar: Cím nélkül (2005)

Rácmolnár Sándor: Suttogás (1996)

 

„minden mű tartalmaz állatfigurát/állatfigurákat”