Egy olyan játékot ajánlunk a figyelmükbe, amely egyszerű elemekből építkezik, de összetett élményt kínál. Képrészletek segítségével kell nyomozómunkát végezni a gyerekekkel, s majd a megtalált művekhez további feladatok tartoznak, részben elméleti, részben gyakorlati feladatok.
PEDAGÓGIAI CÉL
A játékos keresőfeladat a digitális gyűjteménnyel való ismerkedésre, a motiváció és a figyelem fenntartására, a vizuális jelenségek differenciálására, továbbá a (kortárs) képzőművészet színes világának szemléltetésére szolgál. A feladat a különböző műalkotások közös témájának felismertetésével olyan intellektuális készségeket is támogat, mint a szintetizálás, általánosítás.
A kereső feladathoz kapcsolódik egy önálló képzőművészeti alkotómunka, amelynek témáját a megkeresett művek adják, ezzel példát szolgáltat a műalkotások továbbgondolására, azok formakészletének elsajátítására, kreatív újrahasznosítására.
A feladat alkalmas lehet egy „heti” projektmunkának.
FELADATLAP
A feladat IDE KATTINTVA pdf formátumban letölthető.
Mejegyzés: A feladat szülői segítséget igényelhet!
Kérjük a letöltött feladatot osszák meg a diákokkal, köszönjük! Ha szükségesnek látják, adjanak további instrukciókat a tanulóknak!
MEGOLDÁS
A megkeresendő művek:
Penk, A. R.: Metafizikus áthatolás egy zebrán (1975)
Pfeifer, Uwe: Magányos lovas (1979)
Polke, Sigmar: Cím nélkül (2005)
Rácmolnár Sándor: Suttogás (1996)
„minden mű tartalmaz állatfigurát/állatfigurákat”