A Ludwig Múzeum Kortárs Szabadegyetem előadássorozatában időszaki kiállításainkhoz kapcsolódó témákat és a legfrissebb művészeti tendenciákat tágabb kontextusban ismerheti meg a közönség.
Az előadás megtekinthető Youtube csatornánkon:
ELŐADÓ: Jan Elantkowski művészettörténész
AZ ELŐADÁS CÍME: Trauma-előhívás a kortárs művészetben
Nincs trauma emlékezés nélkül. Az előadás az Előhívás című kiállítás témájához kapcsolódóan néhány olyan kortárs művet mutat be, amelyek középpontjában a traumák felidézése, előhívása áll. Ezekben a munkákban a művészet olyan eszközzé válik, amelynek segítségével a művészek akár a régmúlthoz vagy történelmi traumákhoz, akár a közelmúlt fájdalmaihoz nyúlnak vissza, ezzel társadalmi problémákra irányítva a figyelmet, vagy éppen megmutatva a figyelem hiányát. Ezen keresztül rámutatnak arra, hogy a művészetnek szerepe van a különböző traumák által okozott sebek újranyitásában, amely elősegíti az aktív emlékezés folyamatát, és ami életben tartja magát az emlékezést.
AZ ELŐADÓRÓL BŐVEBBEN
Jan Elantkowski művészettörténész, kurátor. Korábban tudományos munkatársként dolgozott a Humboldt Egyetem Kelet és Kelet-Közép Európa Művészettörténeti Tanszékén (Berlin). Jelenleg a Ludwig Múzeumban kurátor. A kutatási területe a trauma és a holokauszt a kortárs művészetben.
Az előadás kiállítási belépőjeggyel látogatható!
Részvétel regisztrációt követően lehetséges! Regisztrálni lejjebb ezen az oldalon lehet.
Tájékoztatjuk, hogy eseményeinkről hang- és képfelvétel készül, amelyből a Ludwig Múzeum részleteket használhat fel a múzeum és programjainak népszerűsítése céljából és egyéb promóciós célokra. Eseményeinken történő részvétellel Ön elfogadja, hogy a felvételeken Ön is feltűnhet, de a Ludwig Múzeummal vagy az általa jogosított harmadik személyekkel szemben a felvétel felhasználásával összefüggésben semmilyen követeléssel nem élhet.
Kapcsolódó tartalom
Előhívás 2022. május 13. – augusztus 28.
A csoportos nemzetközi kiállítás fókuszát a traumaforrások vizuális művészeti eszközrendszerekkel történő átdolgozása, performatív megjelenítése adja. A kiállítás azt vizsgálja, hogy az utóbbi két évtizedben hogyan változott meg a művész szerepe, milyen új megközelítési módok és szempontok merültek fel a traumafeldolgozás területén. Bár a művészet és a trauma összefüggéseinek elemzése jelentős múltra tekint vissza, a hangsúly a kiállításon az ábrázolás és ábrázolhatóság kérdésein túlmenően a relációs aspektusra kerül.