A négy, egyenként kétórás alkalomból álló műhely egy művész (Oláh Norbert) és egy tanár (Pócsik Andrea) közös elképzelései alapján formálódott a Ludwig Múzeum őszi kiállításának kérdésfeltevései köré. Az események külön-külön is látogathatóak, de összefüggéseik mentén még érdekesebbé, értékesebbé válnak, az ismerősség pedig a közös tevékenységek során könnyíti az egymáshoz kapcsolódást, egymásra való odafigyelést, amelyet a foglalkozásokon különösen fontosnak tartunk.
A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni lejjebb ezen az oldalon lehet.
A rövid, műközpontú előadásokból, beszélgetésekből, kreatív tevékenységekből álló műhelyekben a gondoskodást tematikus megközelítésben vizsgáljuk a következő fogalmak mentén:
- SZAKMA - A gondoskodó intézményi, szakmai közeg eszméje
- ROMA – A társadalmi szolidaritás eszméje
- NŐ – Az ép szociális háló eszméje
- BÉKE – A világgal és magunkkal való békében élés eszméje
Második alkalom: ROMA – A társadalmi szolidaritás eszméje
A második alkalmat a társadalmi szolidaritás eszméje köré építjük. Először egy „mindenütt jelenvaló”, roma származását gyakran tematizáló kortárs művész, Oláh Mara (Omara) műveit, azoknak a kiállításon betöltött helyét, szerepét vizsgáljuk meg közösen.
Ezután megnézzük a popkultúra egyik ismert alakja, Cate Le Bon „Home to You” c. zenei videoklipjét (Phil Collins filmrendező alkotása), amelyet Kassa egyik szegregátumában, a többségében romák lakta Lunik IX-ben forgattak. Visszautalunk az intézményi gondoskodást vizsgáló korábbi, és a szociális háló hiányait kitöltő női szerepekről szóló, következő foglalkozásunkra.
A foglalkozás utolsó harmadát a könyvtárban töltjük, a berlini székhelyű ERIAC könyvgyűjtemény darabjai és a Romani Design erre az alkalomra készített textilkollázsai környezetében hozunk létre „szövegképeket”.
A programsorozat támogatója:
A regisztráció lezárult. Az esemény teltházas.
Kapcsolódó tartalom
Vigyázat, törékeny. Handle with Care 2023. szeptember 15. – 2024. január 14.
A Handle with Care című kiállítás az élet törékenységére, a gondoskodásra szoruló egyének és közösségek sérülékenységére, a szociális ellátórendszer repedéseire és hiányosságaira utal. Ugyanakkor magára a múzeum feladatára, a műtárgyakról való gondoskodásra is vonatkoztatható, ami újraértelmezett jelentésében a tárgyak mellett a közösségekre, gondoskodói szakmákban dolgozókra, a láthatatlan munkát végzőkre és a marginalizált élethelyzetekre egyaránt kiterjeszthető.