Ingyenes tárlatvezetés és kerekasztal beszélgetés Közös ügyeink - együttműködésen alapuló művészeti projektek című kiállításunk Művészek az osztályteremben című projektjéhez kapcsolódóan.
Program:
14.30 Tárlatvezetés
A Kreatív Partnerség projektjeinek keretében művészek dolgoztak együtt diákokkal. A munkáik megtekinthetők a Ludwig Múzeum Közös ügyeink c. ingyenes kiállításán. Németh Szilvia, a Kreatív Partnerség vezetője ingyenes tárlatvezetést tart a projekt iránt érdeklődő pedagógusoknak március 9-én 14:30-kor a Ludwig Múzeumban. A projektről itt olvashat bővebben.
16.00 Kerekasztal-beszélgetés
Pedagógiai provokáció? – Kreatív tanulás ma és a nyolcvanas években Magyarországon. Két pedagógiai kísérlet összevetése – avagy mit keresnek a művészek az iskolában? Egy mai és egy nyolcvanas évekbeli magyarországi – az alkotó művészet eszközeit használó – pedagógiai kísérlet összevetésével arra keressük a választ, hogy lehet-e a művészet által jobbá tenni az iskolát.
A Közös ügyeink című kiállítás apropóján, a beszélgetésen keresztül megismerhetővé válik két időben és térben, illetve megvalósításban különbözőnek tűnő program, amely azonban abban teljes azonosságot mutat, hogy mindkettő a tanulók ötleteire és azok fantáziájára építve próbálja meg dinamikussá tenni az akkori és a mostani statikus oktatási gyakorlatot.
A kerekasztal résztvevői: Németh Szilvia oktatáskutató (Kreatív Partnerség Magyarország – T-Tudok), Szabics Ágnes, Utcai Dávid, Soltis Miklós, Juhász Rokkó (művészek), Sinkó István művész, művésztanár (Képző-, és Iparművészeti Szakgimnázium), Rév István történész (OSA), Hemrik László múzeumpedagógus (Ludwig Múzeum)
Moderátor: Gáspár Máté, egyetemi oktató, Színház- és Filmművészeti Egyetem
A beszélgetés helyszíne: Ludwig Múzeum, Budapest, 2. emeleti kiállítótér
Kapcsolódó tartalom
Közös ügyeink - Együttműködésen alapuló művészeti projektek 2018. január 30. – március 18.
A kiállítás célja, hogy támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.