A Ludwig Lounge eseményei ez alkalommal A cukiság faktor című kiállításhoz kapcsolódnak. Délelőtt a családoké a főszerep, ahol gyurmafestmények készülnek majd, délután Réz András esztéta rendhagyó tárlatvezetésén egyedi szemszögből ismerhetjük meg a cukiság esztétika mibenlétét, végül irodalmi programunkon a cukiság és a költészet kapcsolatát boncolgatjuk.
Gyúrható cukiság - interaktív tárlatvezetés és gyurmaworkshop családoknak
10:30 – 12:30 | Családi workshop
A két részből álló program során a résztvevők először egy interaktív tárlatvezetésen körül járják a „cukiság” fogalmát, és rácsodálkozhatnak arra, hogy a művészek milyen változatos módon jelenítik meg ezt a jelenséget és annak a kultúrára gyakorolt hatását. A program második felében a Gelitin művészcsoport* alkotásaiból kiindulva mindenki saját gyurmafestményen jelenítheti meg legcukibb emlékeit és a kicsik mellett a felnőttek is szabadjára engedhetik gyermeki énjüket.
A programot vezeti: Hemrik László és Nagy Barbara
Maximális létszám: 20–25 fő
A családi programon való részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük pontosan jelöljék meg a résztvevők számát!
A regisztráció csak a programjeggyel együtt érvényes! Részvételi díj: 3 000 Ft/2–4 fő részére.
Cukiság és elbarbulás
16.00 – 17.00 | Tárlatvezetés
Réz András esztéta exkluzív tárlatvezetésén a cukiságot egyedi nézőpontból vesszük szemügyre. Természetesen szó esik majd az idei nyár egyik elsöprő mozisikeréről, a Barbie-ról is.
Réz András elsősorban filmesztétaként ismert, de szenvedélyesen érdeklődik a giccs, a populáris kultúra, a művészet nehezen besorolható történései és természetesen a cukiság iránt. Írásaiban, előadásaiban is rendszeresen visszatér a kérdés: mi tekinthető művészetnek és hol húzódnak a határai? Ez alkalommal a Ludwig Múzeum A cukiság faktor című roppant érdekes kiállításán néhány vadonatúj kérdést is szeretne feltenni.
Létezik-e cukiság a költészetben?
17.00 – 18.00 | Irodalmi beszélgetés
Ott Anna ezen a délutánon Simon Márton költővel közösen térképezi fel, hogy a cukiság a kortárs költészetben is jelen van-e, és ha igen, vajon milyen hatással van ez a társadalomra. Az írás mellett Marci idén nyáron diplomázott japanológia szakon, így áttekintik majd a cukiság történetét is, aminek első jegyei Japánban az Edo korszak (17-19. század) idején jelentek meg először festményeken és nyomatokon. A személyes tapasztalatok mellett kitérnek majd a közösségi média, az emojik, a gifek és a reklámokban való jelenlétére is.
A program támogatója: Magyar Kultúráért Alapítvány
Tájékoztatjuk, hogy eseményeinkről hang- és képfelvétel készül, amelyből a Ludwig Múzeum részleteket használhat fel a múzeum és programjainak népszerűsítése céljából és egyéb promóciós célokra. Eseményeinken történő részvétellel Ön elfogadja, hogy a felvételeken Ön is feltűnhet, de a Ludwig Múzeummal vagy az általa jogosított harmadik személyekkel szemben a felvétel felhasználásával összefüggésben semmilyen követeléssel nem élhet.
Kapcsolódó tartalom
A cukiság faktor 2023. június 23. – november 12.
A kiállított művek könnyed, játékos módon, humorral és (ön)iróniával közelítenek a társadalmakat súlyosan érintő globális vagy mindennapi problémákhoz. A „cukiság” fogalmát kritikai éllel ruházzák fel, arra ösztönözve a közönséget, hogy megkérdőjelezze a perfekcionizmust és a giccset, amelyet főként a közösségi média közvetít és képvisel.