“I need sound swimmers with long arms, webbed fingers.
I need sound swimmers, men who understand
That although it goes by seven names, there is only one sea.”
Az esemény a Ludwig Múzeum Facebook oldalán vagy ide kattintva tekinthető meg élőben.
Musica Moralia (Meggyesházi Éda) különleges hangulatú, experimentális poszt-folk világú énekesnő, zenész. Saját megfogalmazása szerint csendes zajt játszik – egyszer cimbalommal, máskor zongorával. Több mint tíz éve van jelen a zenei színtéren Magyarországon, Németországban, Hollandiában. 2012-es első megjelenését, a nagyrészt csellón és elektromos orgonán íródott Tooth and Teeth EP-t 2016-ban követte debütáló nagylemeze Hell is Coming Home címmel, intim, rendkívül személyes, cimbalmon, zongorán, orgonán előadott dalokkal. 2016 óta a Klinik Label művésze.
A budapesti Ludwig Múzeum Lassú élet. Radikális hétköznapok című kiállítására készített koncert központi témája a víz, ami örök és változó formában vissza-vissza térő kérdése a Musica Moralia projektnek.
A víztömeg, mint az elszigetelhetetlenség, az egységalkotás, a mindenhol való jelenlét együttes motívuma nem csak szerkezeti mintaként, hanem szövegi elemként is megjelenik a dalokban. Egyszerre mutatkozik meg a víz természetében rejlő lassúság és a mindent elsodorni képes, az újrakezdésre kényszerítő erő. Így a megtisztulás, a beavatás és beavatottság, az önön erő felmérésének és újramérlegelésének eszközévé válik. Eszköz, ami megenged az individumnak, egy olyan mentális út bejárását, ahol a szélsőségek megtapasztalása után, azokat hátra hagyva, saját medrébe térve megnyugodjon.
A koncert videófelvételét Hajas Katinka képzőművész készítette. Félig digitális, félig analóg technikával, több optikán átutaztatott felvételekkel. A koncertfelvétel mellett megjelenített makró képek felismerhetőségükben eltolódnak, így egy másik, ismeretlen világot hívnak elő, ahol a lassú mozgásban lévő formák, fények, terek és kompozíciók teljes mértékben az absztrakció felé mozdulnak el.
Kapcsolódó tartalom
Lassú élet. Radikális hétköznapok (Elhalasztva) 2020. április 9. – augusztus 19.
A kiállítás célja, hogy rámutasson, milyen környezetterhelő és kizsákmányoló gyakorlatok vezettek a jelenleg kialakult globális környezeti, gazdasági és társadalmi problémákhoz. A másik fő célkitűzésünk, hogy szélesebb platformot biztosítsunk a fenntarthatóság irányába mutató, életmód-alternatívákat felvető művészeti pozíciók számára.