IPARTERV50+ - itt és most
A magyarországi művészet holdra szállása
Az 1969-es év több szempontból is fontos dátum az emberiség történetében: az első emberes holdra szállás időpontja, egyben az első elektronikus popzenei dal megjelenése (Gershon Kingsley: Popcorn). Ebben az összevetésben az Iparterv-kiállítások 1968-ban ás 69-ben – kis túlzással - a modern magyar művészet holdra szállásának tekinthetők: kis lépés a világnak, de hatalmas ugrás a magyarországi művészeti színtérnek. Egy csoportos kiállítás, amely nem is galériában nyílt meg, amelynek kiállítói nem alkottak formális csoportosulást, és olyanok is közéjük számítanak, akik nem állítottak ki velük…. A Ludwig Múzeum kiállítása ötven év elteltével a legendás” ipartervesek” mai munkáiból válogat. Mi történt egykor, és milyen mindez a jelenből visszapillantva?
A kiállítás létrehozóinak (Popovics Viktória, és Készman József) kurátori tárlatvezetése a kiállításban
A tárlatvezetés magyar nyelvű. Részvétel a kiállításra szóló belépőjeggyel, bérlettel, vagy a Changing Grey koncertre megváltott programjeggyel lehetséges.

Kapcsolódó tartalmak

AZ IPARTERV-MÍTOSZ – ARANYFÜSTBE BURKOLT FORRADALOM HAJDU ISTVÁN MŰKRITIKUS ÜNNEPI MEGNYITÓBESZÉDE AZ IPARTERV 50+ CÍMŰ KIÁLLÍTÁS MEGNYITÓJÁN
Január 31-én megnyitott az Iparterv 50+ című kiállítás a Ludwig Múzeumban. A legendás 1968-as és 1969-es Iparterv-kiállítások 50 éves évfordulója alkalmából megrendezett tárlat megnyitójára rengeteg érdeklődő érkezett, többek közt az egykori Iparterv-csoport művészei is. Hajdu István műkritikus nyitóbeszéde a Ludwig Múzeum blogján

Iparterv 50+ 2019. február 1. – március 24.
Ötven éve rendezték meg a magyarországi művészeti színtér kánonformáló esemény-sorozatát, az Iparterv I. (1968) és Iparterv II. (1969) kiállítást. Az aczéli kultúrpolitika nyomása miatt csak néhány napig látható csoportos tárlatok mégis alapjaiban változtatták meg a magyar művészettörténetet és mindazt, amit a kortárs képzőművészetről gondolunk.