"Ma már művészettörténeti és kultúrtörténeti evidencia, hogy az 1968-ban és 1969‐ben megrendezett IPARTERV‐kiállítások a hatvanas évek forradalmi lendületét betetőző, és egy generáció önképét hosszú időre meghatározó rendezvények voltak.
A hatvanas évek tompult intézményi környezetében ez az önmagán túlmutató kettős kiállítás saját platformot hozott létre a hivatalos keretek ellenében. Mint annyi más is, 1968‐ra érett be ez a pillanat, s az Iparterv (már‐már mint brand) és nem is egyetlen esemény, hanem egy egész korszak jelölőjévé vált."
Részlet Aknai Katalin Keserü Ilonáról írt doktori értekezéséből.
A program ingyenes. Részvétel a kiállításra szóló belépőjeggyel vagy bérlettel lehetséges.


Kapcsolódó tartalom

Iparterv 50+ 2019. február 1. – március 24.
Ötven éve rendezték meg a magyarországi művészeti színtér kánonformáló esemény-sorozatát, az Iparterv I. (1968) és Iparterv II. (1969) kiállítást. Az aczéli kultúrpolitika nyomása miatt csak néhány napig látható csoportos tárlatok mégis alapjaiban változtatták meg a magyar művészettörténetet és mindazt, amit a kortárs képzőművészetről gondolunk.