WORKSHOPOK EGYETEMISTÁKNAK
A Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum szakmai munkájába szeretne betekintést engedni a felsőoktatási intézmények hallgatóinak. Csoportok jelentkezését várjuk keddtől-péntekig az általunk kidolgozott témakörökre.
Kérjük, két héttel a látogatás előtt jelezzék részvételi szándékukat.
A workshopok időtartama (I-IV): 180 perc
Visszatérő csoportok számára kérhető 120 perces (III-IV vagy I-II) program is.
Művészeti intézmények, művészettörténész hallgatók részére
- I. Bevezető
A múzeum története, gyűjtemény és fontosabb kiállítások (30 perc)
Interaktív tárlatvezetés a gyűjteményben (30 perc) - II. A múzeumi munka helyszíneinek megtekintése:
raktár, restaurátor műhely, könyvtár, irodák (30 perc) - III. Prezentáció (40 perc)
A, Kortárs képzőművészeti technikák-restaurálás kérdései
B, 200 kiállítás egy intézmény életében - IV. Közös csoportmunka
Választható témák:
A, Animációs reklámfilm tervezése kortárs képzőművészeti kiállításokhoz
B, A múzeum egyik időszaki kiállításának kommunikációs kampány -tervének elkészítése
C, Piktogramok tervezése a kortárs művészeti múzeumba
Múzeumpedagógia képzésben résztvevők számára
- I. Bevezető
A múzeum története, gyűjtemény és fontosabb kiállítások (30 perc)
Interaktív tárlatvezetés a gyűjteményben (30 perc) - II. A múzeumi munka helyszíneinek megtekintése:
raktár, restaurátor műhely, könyvtár, irodák (30 perc) - III. Prezentáció (40 perc)
A, Kortárs művészet a múzeumpedagógus szemével
B, Új médiumok a múzeumpedagógiában - IV. Közös csoportmunka
Választható témák:
A, Animációs reklámfilm tervezése kortárs képzőművészeti kiállításokhoz
B, Piktogramok tervezése a kortárs művészeti múzeumba
C, A múzeum egyik időszaki kiállításának kommunikációs kampány -tervének elkészítése
Kommunikáció szakos hallgatók részére
- I. Bevezető
A múzeum története, gyűjtemény és fontosabb kiállítások (30 perc)
Interaktív tárlatvezetés a gyűjteményben (30 perc) - II. A múzeumi munka helyszíneinek megtekintése:
raktár, restaurátor műhely, könyvtár, irodák (30 perc) - III. Prezentáció (30-40 perc)
A,Múzeum kommunikációjának különböző szintjei és eszközei
B, Látogatói felmérések eredményei és konklúziói, stratégiák - IV. Közös csoportmunka (50-60 perc)
Választható témák:
A, A Múzeum egyik időszaki kiállításának kommunikációs kampány tervének elkészítése
B, Piktogramok tervezése a kortárs művészeti múzeumba
C, Animációs reklámfilm tervezése kortárs képzőművészeti kiállításokhoz