E hiánypótló kötet a kiállítás anyagán alapul, de több is annál: az itt olvasható, többségükben először publikált szövegek különböző irányokból közelítik meg Türk művészetét. Százados László az életmű értelmezésének, feldolgozásának nehézségeiről és eredményeiről számol be, Peternák Miklós Türk Péter különleges képalkotási technikáiról ír, míg Andrási Gábor a balatonszepezdi kert jelentőségét, egzisztenciális élményét tárja fel írásában. A korábban szakdolgozatukat Türk munkásságáról író Nárai Szilvia és Tóth Zsuzsanna a művész megtérés előtti, illetve utáni életművét elemzik behatóan, részletesen kitérve az egyes művekre, műcsoportokra, végül Faa Balázs vizsgálja a művész utolsó korszakát, az ún. téglaképeket. A kötet most először közli Türk Péter saját írásait is, amelyek többsége ‒ pályázatokhoz készült tervek, illetve beszámolók ‒ nem a publikálás szándékával született, ám a művész igényességének köszönhetően olyan fontos, átgondolt és kiérlelt szövegek, amelyek megvilágítják a művek mélyén rejlő szándékokat, alkotójuk elképzeléseit. Ezt egészíti ki két interjú a művésszel, illetve egy beszélgetés Beke Lászlóval, aki a pályakezdéstől fogva figyelemmel kísérte és támogatta Türk Péter munkásságát. A kötetet a kiállított anyagokra és a művész életművére vonatkozó apparátus zárja.
Nyelv: magyar, angol