A Ludwig Múzeum gyűjteményében a művész három alkotása található meg. A legkorábbi munka még Lengyelországban készült – GÉMES a varsói Képzőművészeti Akadémia grafika szakára járt –, és sajátos, stiláris átmenetet képvisel a litográfia és a fotómontázs között. A Transzpozíciós gyakorlatok (1979) azért is unikumnak tekinthető, mert a művész később zárójelbe tette korai, kísérletező korszakát (sok munkáját meg is semmisítette). A korábban a pop arttal kacérkodó fiatal művész elsősorban hétköznapi tárgyakat (rúzs, kefe) nagyított fel és emelt különös, tér nélküli kompozíciókba; a művek viszont egy olyan kvázi-valóságot mutatnak, ahol a központi motívumot, a csomagtartóval ellátott gépkocsit mintha homályos hártyán vagy fényszűrőn keresztül látnánk (a címadást tekinthetjük ironikusan viccesnek, de egyfajta utazási előkészületnek is, hisz nem sokkal később Gémes hazajött Magyarországra).