Szacsva y Pál „talált képeinek” és „reprojekcióinak” lényege a megzavart érzékelés, a különféle valóságrétegek egymásra építése, a médium és a valóság viszonyának vizsgálata. A kiválasztott fényképet valamilyen nehezen azonosítható felületre – legtöbbször a lakásában talált hétköznapi tárgyegyüttesre – vetíti, majd a kettőt együtt fotózza le. A két kép eltérő léptéke, minősége, a kétféle realitás különös, zavarbaejtő egységbe forr a végső nagyításon. A művész gyakran használ autókat és más közlekedési eszközöket ábrázoló fotókat, amelyek fényes, hibátlan felületét szívesen ütközteti a vetetlen ágy vagy a rendetlenül ledobott ruhaneműk struktúrájával. A háttér meggyűri, eltorzítja a vetített felületet, az autószalonok csillogó világa a privát szféra otthonos slamposságával keveredik. Az autó a rendszerváltás utáni korszak egyik státuszszimbóluma; az elmúlt évtizedekben az autótulajdonosok többsége nyugati gyártmányú autóra cserélte Skodáját vagy Ladáját, vállalva akár a teljes eladósodást is. Magyarország gazdaságának húzóágazata az autóipar, a több külföldi tulajdonú autógyár és ezek beszállítócégei több mint százezer embernek adnak munkát. Sz.K.