A festőként induló, az Újlak csoport tagjaként ismertté váló, napjainkban Berlinben és Budapesten élő Komoróczky Tamás (1963, Békéscsaba) a kilencvenes évek eleje óra dolgozik a videó műfajában is. 2001-ben a Velencei Biennále magyar pavilonjában állította ki az OCD (Obsessive Compulsive Disorder – kényszerbetegségek) témája köré épített installációját, amely „annak a zseniális felismerésnek a művészi kiaknázása, hogy a kényszerbetegségek egyívásúak a digitális képalkotással, amennyiben mindkettő kulcsszava a manipuláció” (Ivacs Ágnes). Komoróczky érdeklődésének középpontjában a popkultúra különböző megnyilvánulási formái állnak, ezeket vizsgálja a képzőművészet kontextusában. Videói gyakran keltik azt a benyomást a nézőben, hogy a művész különböző helyeken, véletlenszerűen talált felvételekből, illetve képsorokból készíti el a kész műveket. A Sanyi című videó ennek a projektnek a folytatásaként született; elsőként az acb Galéria mutatta be. A négyperces, végtelenített filmen „Sanyi” (Bodó Sándor képzőművész) egy focilabdát próbál belerúgni a lepusztult külvárosi környezet fölé magasló, tekintélyes fa koronájába. Az elidegenítés effektusa az „elektromos fény”, a kép természetellenes színezése, amelyet digitális manipuláció útján hoz létre. A kísérő dal és a lassítások-gyorsítások váltogatása tovább erősíti a pszichedelikus hangulatot, az érzékszervek manipulációját. A Sanyi egyfajta videoklip, a popkultúrát imitáló vizuális termék, amely azonban épp a pop manipulatív, elidegenedett természetére világít rá.