Jiři David a második világháború utáni csehszlovák, illetve cseh művészet egyik legfontosabb alakja. Alkotótevékenysége mellett kifejtett szervezői aktivitása a nyolcvanas évek nem hivatalos kiállításai, mindenekelőtt a prágai, illetve Prága környéki Konfrontace- (Konfrontációk-)sorozat létrehozásával kapcsolatban, valamint a Tvrdohlaví (Keményfejű) elnevezésű, a hagyományos-hivatalos cseh, csehszlovák művészettel határozottan szembehelyezkedő csoportban való részvétele Milan Knížak hatvanas évekbeli szerepével mutat rokonságot. David a festészet oldaláról közelített a vizuális művészetek felé, és munkássága folyamán a legkülönfélébb médiumokat vette igénybe munkáihoz, a szobrok, az installációk, a videoművek és a fotográfia területéről egyaránt. A kilencvenes években készült fotóinak, fotográfiai eljárásokkal készült munkáinak jelentős csoportját a Skryté podoby- (Rejtett kép-)sorozat teszi ki. A különböző nemzetiségű politikusok, kulturális területen ismert személyek portréiból összeálló széria Peter Ludwig arcát „használó” tagja 2001-ben került a Ludwig Múzeum tulajdonába. A Rejtett kép-sorozat részei kettős portrék, de nem két különböző személyt ábrázolnak: az arc egy-egy felének tükrözésével születtek, tökéletesen szimmetrikus portrét hozva létre. Az emberi arc (és a hozzá tartozó személyiség) aszimmetriáját felhasználva két különböző arc bontakozik ki az egymás mellett álló képeken az arcvonásokban rejtőző kép, rejtőző személyiség felfedezését bemutatva. David újabb, a világ ellentmondásos megítélésű vezető politikusainak vagy ismert vezetőinek arcát manipuláló Bez soucitu (Együttérzés nélkül) című szériájához a Rejtett kép szolgáltatja az alapokat: sírás közben, könnyekkel a szemükben mutatja be őket, az érzelmek emberi megnyilvánulását csempészve egy, a társadalmi elvárások szerint érzelemmentes szerepkörbe. Ebben a munkában David ismét a rejtett személyiség lehetőségeit kutatja – provokatív módon.