A videovázlatot Bódy Gábor (1946–1985) berlini ösztöndíja idején készítette a DAAD által rendelkezésére bocsátott Sony kamerával. Bódy ez idő tájt kereste az alkalmat, hogy „minél gyakrabban és minél személyesebben” dolgozhasson a videóval, amelyet új, személyes, „intim és kötetlen” eszköznek tartott. Az ekkoriban forgatott rövid videofilmek közé tartozik a Lovagi fegyverzet is, további, a múzeum tulajdonában lévő művekhez (A túsz, Testvérek, A démon Berlinben, Vagy-vagy a Chinatownban) hasonlóan. A film főszerepét egy fiatal nő, Sophie von Plessen (a Die Hamburger Krankheit című német sci-fi jelmeztervezője) alakítja, aki lovagi páncélzatba öltözve, időutazóként járja a nyolcvanas évek eleji Nyugat-Berlin utcáit. „Menetel a Gropiusbau mellett; háttérben a Gloriette-tel; a Kurfürsterdammon leül egy kávéház teraszára; lovagol a Grunewaldban, majd leszáll a lóról egy tó partján; tovább lovagol (több jelenet), lejön a Reichstag lépcsőin, egy S-Bahn megállójánál tízóraizik; lóval a vízparton…”, veszi számba a helyszíneket, jeleneteket Beke László Bódy életműkatalógusában. A kamera a páncélos lovag mozgását követve rögzíti környezetének véletlen történéseit, a kortárs „nyugati” valóságot – ily módon különféle korok, eszmények, életformák ütköznek, kerülnek különös fénytörésbe. Szipőcs Krisztina