Andrej Rojter 1978−80 között építészmérnöknek tanult Moszkvában. Már 18 évesen underground művészekkel együtt állított ki. 1984-től éjjeliőrként dolgozott egy óvodában, melynek tereit másokkal együtt műteremként és nemhivatalos művészeti központként kezdte használni. 1985-ben itt alakította meg German Vinogradovval és Nyikolaj Filatovval a Gyetszkij Szad (Óvoda) elnevezésű művészcsoportot. A „házfoglalókat” 1986-ban a hatóságok távolították el. Roiter a nyolcvanas évek közepe óta szerepel szovjet nonkonform művészekkel együtt külföldi kiállításokon. A kilencvenes évek eleje óta Nyugaton él, jelenleg Amszterdamban és New Yorkban. Legújabb munkáira a nomád életmód és a poszt-szovjet életérzés nyomja rá bélyegét. A nyolcvanas évek közepén készült festményeit hétköznapi tárgyak – többek között az óvodában talált játékok, írótáblák, ábécéskönyvek – inspirálták. „Ezek a jelek mind új jelentést feltételeznek, mindenből festmény lehet, bármely hétköznapi témát a vászonra lehet transzformálni.” Az absztrakt és konkrét jeleket, tárgyakat és írásjeleket kombináló képein takarékosan bánik a színekkel. A Diéta című képen is csak a szürke és a fekete árnyalatait használja, az ezzel egyidőben készült Csendélet című képhez hasonlóan. Míg a Csendéleten a képalkotó elemek (váza, betűk, írásjelek) szétszórtan, „olvashatóan” helyezkednek el a kép felületén, a motívumo(ka)t itt koncentráltan, a kép közepén helyezi el, szabálytalan körvonalú, rejtélyes jelentésű absztrakt jelet alkotva.