Szvet Tamás munkáiban nagy érdeklődéssel fordul a klasszikus és legújabb technika kínálta lehetőségek felé. Szobraiban gyakran alkalmaz olyan elemeket, mint a fény, a mozgás, az elektronika és az ezek keltette különféle optikai illúziók, melyek hatására műtárgyai a környező térrel együtt, valamint a nézők bevonásával együtt installációként is értelmezhetők. Egy francia, cseh és koreai rezidencia program keretében készítette az Esettanulmány című sorozatát, melyben a kép, a látvány, a műtárgy múzeumi pozíciója, hatásmechanizmusa foglalkoztatta. Olyan fadobozokat konstruált, amelyek hasonlítanak a múzeumi műtárgyszállító ládákhoz. A ládák oldalait precíziós vágásokkal megmunkálta, kívülről egyfajta konstruktivista mintázatot hozva létre. A fa vágásával a dobozban teret hozott létre, melynek köszönhetően egy adott nézőpontból egy kép jelenik meg. Egy kukucskáló nyíláson keresztül a dobozba bepillantva a néző számára különféle klasszikus művészettörténeti vizuális toposzok, képek válnak láthatóvá a metamorfózis, a perspektíva alapú optikai illúzió révén. A sorozat e darabjában Delacroix leghíresebb képének, A szabadság vezeti a népet című festményének allegorikus nőalakja látható, amely nemcsak a francia forradalom, hanem a progresszió mellett elkötelezett művészet jelképévé is vált.