A lengyel Natalia Lach-Lachowicz 1971-ben vette fel a később művészetének védjegyévé váló Natalia LL nevet, s ekkor készültek a Consumer Art című sorozat első darabjai, melyeket a feminista művészet első közép-európai megjelenésének tekinthetünk.
A fallosz alakú banánt vagy krinolint nyalogató illetve különböző fehér színű és folyós állagú anyagokat (tejszínhab, zselé, puding) arcukra kenő művészpótlékokról (meztelen modellekről) készült fotóknak a korszakban számos interpretációja volt, de mindegyik hangsúlyozta a gesztus provokatív jellegét. A művész a populáris kultúra eszköztárával (amely gyakran párosít árucikkek promóciójához erotikus motívumokat) egyrészt bírálta a lengyel kommunista tömegkultúra erősen puritán jellegét, másrészt azt a nőkre szabott szerepet, mely a nőt a férfitekintetnek kitett passzív tárgyként kezeli. A sorozat 1974-től készülő darabjaiban elcsitul a pornográfia határát súroló erotikus felhang, de megmaradnak a szexuális utalások; esetünkben a lányok egy dinnyét, egy termékenységre utaló szimbólumot majszolnak. D.K.
(1975) : Consumer Art 2.
Peter und Irene Ludwig Stiftung, Aachen, letét 2016
Kulcsszavak