Sigmar Polke – Gerhard Richterrel közösen – már a hatvanas évek elején, berlini üvegfestészeti tanulmányai után kifejlesztette a „kapitalista realizmus” festészetét, a pop-art politikailag kritikus, ámbár ironikus változatát. Művészetét állandó kísérletezés, furcsa, ám művészeti szempontból bátor nyugtalanság jellemzi, mind a technikát (pl. textilalapú művek), mind az inspirációs forrásokat (tömegkultúra, művészettörténeti előzmények) tekintve. A Cím nélküli 2005-ös mű egyrészt visszanyúl korábbi Goya-parafrázisaihoz (a pikére, azaz hegyes dárdára tűzött koponya), másrészt illeszkedik a 2005–2007 között készült Axiel Age című sorozatába, melyben többek közt „cirkuszos” témájú művek szerepeltek (bohóc, egyik lábán egyensúlyozó elefánt). A szemfényvesztést elősegítő, cirkuszi ponyvára emlékeztető háttér előtt egy csillogó flitteres, felfüggesztett madár bűvészkedik az elmúlás (koponya) és az élet (doboló nyúl) között. Polke a humoros banalitásból előhívja az emberi életet meghatározó örök témát, a halál és az élet kettőségét.
Dékei Kriszta