Leszja Homenko művészeti gyakorlatára a festészet médiumának folyamatos újragondolása, a festmény határainak technikai és konceptuális értelemben való feszegetése jellemző. Az Oroszország által indított megszállást követően az ukrán katonákról készült képek szerepével és státuszával kezdett foglalkozni, melyek a háború kezdeti időszakában elsődleges információként szolgáltak az ellenség számára. A közvetlenül a háború kitörését követően készült Unidentified Figures című sorozatában a digitális fényképek által tárolt (hadi) információkat (pl. a fegyverek típusa, a fegyvert viselő személy kiléte) a festmény anyagisága által próbálta meg elfedni. Személyes érintettsége okán nem tudta távol tartani magát a témától, az ukrán hadseregben szolgáló férjétől kapott felvételeket megpróbálta a művészet eszközeivel eltéríteni, a „festészeti kamuflázs” eszközével szállva be a képek szintjén is zajló hadviselésbe.
Popovics Viktória