Tomasz Ciecierski (1945, Krakkó) lengyel festőművészt elsősorban a festészet és az ábrázolás mibenléte, a kép létrehozásának folyamata érdekli; művészetének témája mestersége maga. A hetvenes évek közepén készített sorozatában a fotórealisztikus hűséggel megfestett tájképet „anti-logikus” részletekkel, absztrakt elemekkel vette körül; a nyolcvanas-kilencvenes években a grafikát kombinálta konkrét festészeti formákkal, és gyakran alkalmazta a „kép a képben” technikát is. A Ludwig Múzeum a Platán Galériában 2001-ben megrendezett „Festészet” című kiállításáról vásárolta ezt a művet. A festmény kisebb képek sokaságából áll: ez Ciecierski kedvelt módszere, amellyel egyrészt a valóság, az érzékelés fragmentáltságát érzékelteti, másrészt nagyobb kompozíciót alkot kisebb, vázlatszerű művekből. A kis vásznak mindegyikét egy-egy tájképként értelmezhetjük, ahol a két sávra bomló képfelület alsó mezője a földet, a felső pedig az eget jelképezi. Ciecierskit a valóságot elemekre bontó analitikus festészet egyik kései leszármazottjának tekinthetjük.