Hersko Judit a kilencvenes évek során több művében is foglalkozott a nők történetével, társadalmi helyzetük változásaival. A nők, különösen az önállóságra törekvő nők kirekesztésének, elítélésének és végső soron meggyilkolásának egyik leghátborzongatóbb módja volt a boszorkánysággal való vád. Hersko sorozatában 17-18. századi metszetek részleteit használja fel, amelyek boszorkányokat, illetve cselekedeteiket ábrázolják. Az áttetsző plexilapra lyuggatással, olvasztással, karcolással „rajzolt”, így maga az ábrázolás csak a mű árnyékán jelenik meg, áll össze képpé, ahogyan a nők elleni elnyomás (pl. az a bizonyos üvegplafon) is sokszor elsőre láthatatlan vagy legalábbis nem vehető észre pontosan. A mű, már a Ludwig Múzeum gyűjteményének darabjaként 1997-ben szerepelt a 47. Velencei Képzőművészeti Biennále magyar pavilonja kiállításán.