A portugál születésű, Londonban élő művész, João Penalva nagyszabású retrospektív kiállítása olyan válogatás, mely bemutatja egyrészt az őt foglalkoztató művészeti kérdések sorát, másrészt az általa alkalmazott megközelítési módszereket és művészi stratégiákat.
Penalva műveinek egyik központi kérdése magának az ábrázolásnak a vizsgálata. Ebben a folyamatban a vizuális elemek egyenrangú szerepet töltenek be a verbálisakkal, szinte illusztrálva a kettő elválaszthatatlan, szimbiotikus kapcsolatát. A képi „bizonyítékok” a hol írott, hol pedig szóban megjelenő szövegek nélkül elvesznének az információáramlásban és fordítva: a szövegek értelmezése is bizonytalanná válna az őket kísérő képek nélkül. Egymás mellett azonban épp kölcsönös függőségük mibenlétére irányítják a figyelmünket. A Kitsune című filmben például egy erdős-sziklás tájat látunk, ahol a köd mozgásán kívül a két férfi szereplő japán nyelvű párbeszédét feliratok formájában követhetjük. A film megtekintése során a nézőben különféle asszociációk keletkeznek a kép és a hallott szöveg kapcsolatáról, míg a végén ki nem derül, hogy a felvétel egy spanyol szigeten készült. Ezzel utólagosan kérdőjeleződnek meg a film nézése során létrejött sztereotipikus képzettársításaink.