A Come Closer című kiállítás kortárs skandináv képzőművészeket mutat be. Ezen belül a norvég, svéd és dán művészeti élet fiatal, nemzetközileg is kiemelkedő törekvéseire koncentrál, különösen a személyes felismeréseken alapuló, posztkonceptuális irányzatokra. A munkák többsége személyes tapasztalatokból merít, ugyanakkor a művészeket foglalkoztatják a társadalmi kapcsolatok és a hatalmi rendszerek átfogóbb kérdései is. A kiállításon bemutatott fiatalabb generációhoz tartozó művészek Simone Aaberg Kaern, Carin Ellberg, Annika Eriksson, Henrik Hakansson, Annika von Hauswolff, Joachim Koester, Peter Land, Matts Leiderstam, Maria Lindberg, Ann Lislegaard, Lisa Lohne, N55 csoport, Hans Hamid Rasmussen, Ann Sofi-Sidén, Gitte Villesen. Az említett művészek különböző technikákkal dolgoznak, látható festmény, rajz, videó, installáció és helyspecifikus művek is. A Come Closer kiállítás összefüggésbe kívánja hozni a fiatal és az idősebb generáció munkáit. Ezért Marie-Louise Ekman, Öyvind Fahlström, Addi Köpcke, Albert Mertz és Kjartan Slettemark alkotásai is szerepelnek. Az említett művészek részben mellőzve voltak a 60-as, 70-es évek hivatalos skandináv művészeti életében, amelyet a modernizmus, pontosabban a metafizikus festészet és a lírai expresszionizmus uralt a festészetben és a szobrászatban egyaránt. Ennek ellenére nagy hatással voltak mind a nemzetközi, mind a különleges helyzetű skandináv művészetre. Figyelmüket a mindennapi életre, az esztétika alapvető kérdéseire összpontosították. E tekintetben említést érdemel Addi Köpcke fluxusművész játékossága, Öyvind Fahlström részben a pop art által befolyásolt, részben konceptuális munkái, Marie-Louise Ekman és Albert Mertz alkotásainak abszurd és költői vonásai, valamint Kjartan Slettemark performanszai. Munkásságuk – annak köszönhetően, hogy egyedi, személyes képet alkottak az őket körülvevő világról, és hogy művészi kifejezésmódjukat ezen szűrték át – sok fiatal számára fontossá vált a '90-es években.
A Come Closer kiállítás nem törekszik didaktikus összehasonlításra. Kontextust teremt a kortárs skandináv képzőművészet számára, és lehetőséget ad arra, hogy párhuzamokat vonjunk és összefüggéseket fedezzünk fel a különböző generációk alkotásai között.
A kiállítást Maria Lind, aki mellesleg az idei luxemburgi Manifesta 2 egyik kurátora, és Friedemann Malsch, a vaduzi Liechtensteinische Kunstsammlungen vezetője válogatták.
A kiállítás a vaduzi múzeum számára készült, ahol ez év tavaszán volt látható, nyáron pedig a koppenhágai Nikolai kortárs művészeti központban mutatták be.