Európában 1998-ban került először bemutatásra Cindy Sherman Untitled Film Stills című, 1977 és 1980 között készített sorozata, amely mérföldkő a fotóművészetben. Fantáziadús és izgalmas képet ad a mozifilmekből ismert nőszerepekről, és általában az elmúlt három évtized legegyénibb és legfontosabb műalkotásaként emlegetik. A The Museum of Modern Art 1995-ben vásárolta meg a 69 fekete-fehér fotóból álló sorozatot.
Az észak-amerikai származású Cindy Sherman, aki 1954-ben született, mindegyik fotón más és más alakban jelenik meg: hol a naiv, hol a szexi nőt, hol a horrorfilmek hősnőjét, hol a szofisztikált hölgyet testesíti meg. A képek együttese kifejezi a nőiesség fiktív kultuszának mesterkéltségét, annál is inkább, mivel a néző tudja, hogy minden szerepet Sherman játszik. A képek kölcsönösen hatnak egymásra, kiegészítik egymást, ezért különösen érdekes együtt szemlélni őket.
Az Untitled Film Stills című sorozat első részét Sherman 1977-ben készítette: ez a hat kép egy színésznőt ábrázol hat különböző szerepben. Az első kísérlet hamarosan tovább fejlődött. Sherman szuggesztív képei, melyek lazán kapcsolódnak a 40-es, 50-es és a 60-as évek filmjeihez, a női szerepek teljes formatárát dolgozzák fel. A sorozat eredetisége és a benne rejlő humor által még mai is éppoly meggyőző és friss, mint keletkezésekor.
Sherman egyedülálló tehetsége és érzékenysége az észak-amerikai kultúra populáris témáit átfogóan dolgozza fel. Olyan kérdésekkel foglalkozik, mint az egyén identitásának kialakítása, vagy mint a média szerepe a hétköznapokban. A későbbiekben is folytatja a szerepválasztás és -váltás játékát, munkái azonban horrorisztikus és pornográf jeleneteket ábrázolnak. A 90-es évek legújabb képeihez – személyét immár teljesen elrejtve – babákat és bábokat használ modellként.
A kiállítás kurátora: Peter Galassi, a fotó főosztály vezetője a New York-i Museum of Modern Art-ban.