A nyári szezon nagy szenzációjának ígérkezõ kiállítása, a CHINaRT a bonni Stiftung für Kunst und Kultur-ral való együttmûködésben Walter Smerling, a Stiftung ügyvezetõ elnöke, és Fan Di’ An, a pekingi Képzõmûvészeti Akadémia elnökhelyettese válogatásában kerül megrendezésre a Ludwig Múzeumban.
A kiállítás korábban a duisburgi Küppersmühlében, és a római MACRO Museo d’Arte Contemporanea-ban volt látható. A nemzetközi mûvészeti életben nagy sikerrel bemutatkozó kínai kiállítások mûvészeitõl eltérõen a CHINaRT mûvészei a Kínai Népköztársaságban folytatták képzõmûvészeti tanulmányaikat, és a mai napig is Kínában élnek. Munkáikkal a Velencei Biennálékon, és a Sao Paulo-i Biennálékon is rendszeresen találkozhatott a közönség, de Magyarországon átfogó kínai kortárs képzõmûvészeti anyag eddig még soha nem volt látható.
A kiállításon bemutatott több mint száz festmény, szobor, fotó, videómunka és installáció nagyrészt a kínai mûvészek fiatal generációja által érzékelt aktuális társadalmi, gazdasági és politikai helyzetre keres választ, ugyanakkor az idõsebb generáció munkáival való összevetésre is lehetõséget ad.
A válogatás részben monumentális mûveket tartalmaz, amelyek méretük mellett hangsúlyos figurativitásukkal, erõs szimbólumtartalmukkal hívják fel magukra a figyelmet. A mûvészek egy része hagyományos mûfajokban dolgozik, amelyeket tartalmilag újítanak meg.
A mûvekben erõsen érezhetõ a kínai tematikát a nyugati kultúra képi megfogalmazásaiba való átültetésére tett erõfeszítések hatása. Annak a kínai civilizációnak és kultúrának, melynek eredményeit Európában valójában csak sejteni tudjuk, a kínai kortárs mûvészeten belül a CHINaRT kiállításon bemutatott részletét a nagyon erõs nyugati hatás ellenére is áthatja formai függetlenségük és szellemi örökségük megtartásának igénye.