A science fiction kulturális jelensége a modernitás utolsó fejezeteként egyaránt leírja a korszak eredményeit, valamint ideológiájának szertefoszlását; mindeközben a jövő-orientált műfaj előfutára volt annak a rákövetkező, zavart időszaknak is, mely a mai napig tart. Persze a science fiction értelmezése közel sem lehet ilyen egyszerű, hiszen a science ficition nyelvén a jövőről gondolkodni, vagy távoli világokról írni nem jelent mást, mint titkon feltárni a közvetlen környezetünk jelenét.
A Képzelet tudománya kiállítás ennek kapcsán olyan nemzetközi kortárs alkotók műveit sorakoztatja fel, melyek 1945-1989 között születtek az európai és észak-amerikai kultúrkörben - ezáltal hivatott bemutatni, miként vált a hidegháborús övezet a maga tudományos felfedezéseivel, ideológiáival és apokaliptikus vízióival a kortárs művészet és alkotói szabadság komplex, inspiráló közegévé.
A kiállításhoz kapcsoló kiadvány és a párhuzamosan megtekinthető tárlat ugyanazon műveket állítják középpontba. A publikált esszék tizenhárom szerzője jól ismeri a tizenhárom kiállító művészt, a kiadvány így többrétű asszociációk széles skálája előtt nyit teret, lazán összefonódó és egyazon struktúrában alig értelmezhető következtetésekre világít rá, bemutatva történelmi jelentőségű események, tudományos és művészeti elméletek, személyek, történetek és alkotások kapcsolatainak számtalan különböző rendszerét.
Együttműködő alkotók: Pawel Althamer, Gerard Byrne, Csákány István, Marine Hugonnier, Kaszás Tamás, Kokesch Ádám, Chris Marker, Anna Molska, Deimantas Narkevicius, Panamarenko, Daniel Roth, Saso Sedlacek, Jane és Louise Wilson.
Nyelv: angol