A következő lapokon gyűjteményünk műveit állítjuk párba egymással, illetve klasszikus alkotásokkal. Kérdésekkel, feladatokkal, megfigyelési szempontokkal segítjük őket a „beszélgetéseikben”.
A műalkotások sokszor többet árulnak el magukról, ha nem önmagukban, hanem egy másik műalkotás társaságában állnak. És ez így van, bármely művészeti ágra is gondolunk: irodalomra, zenére vagy képzőművészetre.
PEDAGÓGIAI CÉL
A Képek párban feladatok azt demonstrálják, hogy a műalkotás kommunikál velünk, és azt, hogy mi is képesek vagyunk kommunikálni velük.
A művek a dialógusaikban karakteresebben mutatják meg a formáikat, színeiket, hangulataikat és jelentéseiket. Ez azt jelenti, hogy a műalkotások összevetése során a műelemzés, műértelmezés különböző szintjei – a műalkotás megfigyelésétől szimbólumainak, jelentéseinek a feltérképezéséig – hatékonyabban fognak megvalósulni. Természetesen az mindig fontos lesz, milyen életkorú befogadóról van szó.
A dialógusokban résztvevő művek egyúttal eltérő művészi világokat, egymástól akár távoli kulturális tartalmakat és társadalmi jelenségeket is megjelenítenek, kivált, ha több évszázad különbséggel készült alkotásokról van szó. Ezek a tartalmak is jobban artikulálódnak, ha ellenpontozzuk őket.
A felső tagozatos és a középiskolai tanulóknál a vizuális alapjelenségeken túl fontos lesz, hogy magabiztosabbak legyenek az eltérő művészi stílusjegyek beazonosításában.
Az alkotófeladatok is erre irányulnak.
FELADATLAP
A feladat pdf formátumban letölthető. Kérjük, a letöltött feladatot osszák meg a diákokkal!
A FELADAT MEGOLDÁSÁRÓL
A képekhez tartozó kérdéseket, témákat, ha megoldható, érdemes egy online platformon átbeszélni, míg az alkotófeladatról készült képek bekérhetők a gyerekektől. A pedagógus nyisson egy közös galériát az elkészült munkák számára!
Ha úgy érzi, szükséges a feladat-megoldása, írjon nekünk a muzeumpedagogoia@ludwigmuseum.hu e-mail címre!