A Ludwig Múzeumban látható Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) című kiállítás fókuszában a kortárs képzőművészethez kapcsolódó kérdések és kérdezéstechnikák állnak, különös hangsúlyt fektetve a kérdezés gyakorlatára, mint pedagógiai és művészetpedagógiai eszközre. A tárlathoz három előadás is kapcsolódik, melyekben Nagy Barbara és Tóth Árpád szórakoztató formában feszegeti a művészet alapvető kérdéseit.
Tóth Árpád (a Csíkszerda karvezetője) és Nagy Barbara közel 20 éve kísérletezik a zenetörténet és a művészettörténet tanításának interdiszciplináris, a tantárgyi koncentrációt megvalósító formáival és a teamtanítás lehetőségeivel. Összeszokott párosként kérdőjelezik meg egymás nézeteit és csodálkoznak rá a másik látásmódjára. A művészet legkülönbözőbb sarkaiból érkezve mernek laikusként rákérdezni egymás állításaira.
Tóth Árpád a nagyváradi Partiumi Keresztény Egyetem és a Nemzeti Közszolgálat Egyetem adjunktusa, A Kórusok Éjszakája fesztiválok szervezője és Magyarország legnagyobb közösségi kórusa, a Csíkszerda alapító művészeti vezetője. 15 évig tanított a Kisképzőben (Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium és Kollégium), és több mint egy évtizedig volt felelős a Zeneakadémia különböző karain a szakmódszertani és művészeti tárgyak oktatásáért. Munkássága nemzetközileg elismert a Kodály-módszer terjesztése területén: rendszeresen tart mesterkurzusokat négy kontinens több mint húsz országában. Érdeklődése és kutatásai a közismereti zeneoktatás repertoárjának megújítása és az ismeretterjesztés lehetőségei köré csoportosulnak, miközben szenvedélyesen hisz az éneklés elmélyítő és transzformatív erejében.
Nagy Barbara az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Intézetének PhD hallgatója. Az ELTE BTK-n művészettörténet, majd történelem szakon végzett, pályáját művészettörténet tanárként kezdte a budapesti Kisképzőben, amelynek 2017 és 2022 között művészeti, szakmai igazgatóhelyettese volt. Jelenleg a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum Pedagógiai Módszertani Központ munkatársa. A művészettörténet oktatáshoz kapcsolódó feladatok mellett kutatása középpontjában a dualizmus kori művészeti nevelés, az iparrajz oktatás, valamint a korszak iskolaépítészete, elsősorban a Budapest Székesfővárosi Iparrajziskola intézménye áll. Múzeumi tevékenységének fókuszában a hozzáférhetőség, a múzeum és az iskola kapcsolata, a múzeumi szerep- és funkcióváltozás kérdései állnak.
AZ ELŐADÁSOK TÉMÁI
Február 28.
Ki az alkotó? Ki a szerző? Kinek szól a mű? Irányok a művészetben
Jegyvásárlás
Április 4.
Hol van vége és hol kezdődik a műalkotás? A műalkotás határai
Jegyvásárlás
Május 16.
Ez miért eredeti? Ez mitől sajátos/egyedi? A művész autonómiája
Jegyvásárlás
HELYSZÍN
Ludwig Múzeum, 1. emeleti Előadóterem
A három alkalom egymástól függetlenül is látogatható.