Miről ismerjük fel a jó, a jobb és a legjobb műalkotást?
Milyen szempontok alapján versenyeztetünk műveket?
Létezik-e recept az olyan esetekre, amikor megkérdezik, melyik festmény tetszett jobban?
Nem tudunk mondani egy ilyen általános érvényű igazságot sem, valahogy mégis folyton értékeljük, összehasonlítjuk és megítéljük a műveket. Egy képzőművészeti verseny tehát nem mérhető objektív mutatókkal és nem is hasonlítható más versenyekhez, mégis lehetőséget ad rengeteg friss és izgalmas műalkotás megismerésére.
A foglalkozás során az ítészek szerepébe bújva kipróbáljuk magunkat a pályamunkája mellett izgatottan érvelő képzőművészként és döntéshozóként is, miközben elgondolkodunk a művészet értékelhetőségének kérdésein.
AJÁNLOTT KOROSZTÁLY: 15-18 éves korig
IDŐTARTAM: 60 perc
KULTURÁLIS TARTALMAK: képzőművészet, közép-európai kultúra, média, pályázatok
KOMPETENCIA- ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉS: kommunikáció, kritikai gondolkodás, vizuális látásmód fejlesztése