Király Tamás a budapesti underground művészeti szcéna egyik legérdekesebb alakja volt az 1980-as években. Munkássága túllép a műfaji határokon, ellenáll a besorolásnak. A divathoz sajátos viszony fűzte: az öltözködésben a folyamat, az adott pillanat, maga a performatív aktus érdekelte, a tárgy maradandósága helyett pedig az anyagok újrahasznosításában rejlő lehetőségek. Legendássá váltak ruhaperformanszai, akciói a Fiatal Művészek Klubjában és a Petőfi Csarnokban, ugyanakkor számos film- és színházi produkcióban is részt vett, illetve alternatív zenekarok számára készített fellépőruhát és színpadi díszletet. Mindezek mellett New Art Stúdió néven butikot alapított, és megrendezte híres Váci utcai divatsétáit. Az itt kiállított öltözékek az 1980-as évek végen jöttek létre. A rendszerváltás körüli időszakban Király Tamás letisztult, geometrikus ruhákat készített, amelyekben az orosz forradalmi konstruktivizmus esztétikája, illetve a Bauhaus színvilága is érezhető. Ezeket, valamint más kollekcióiból származó ruháit az 1988-as berlini Dressater elnevezésű divatbemutatón prezentálta Király. Az esemény akkori tevékenységének csúcspontja volt, melynek köszönhetően a német Stern magazin a „divat pápájának” nevezte.
Jan Elantkowski