Ciprian Mureșan Kelet-Európa rendszerváltás utáni művészgenerációjához tartozik. Posztkonceptuális gondolkodását szülőhazájának, Romániának történelme és politikája hatja át. Mureșan műveiben történelmi, társadalmi, valamint kulturális (képzőművészeti, irodalmi és filmes) referenciákat sajátít ki, amelyeket aztán új összefüggésekbe helyez. A kultúra terjedésének mechanizmusa érdekli: műveiben a közelmúlt emlékezetének és a valóságos tapasztalatnak ambivalens vagy egyenesen ellentmondásos kapcsolatát, valamint a politikai-vallási hatalom és a civil társadalom viszonyát tanulmányozza.
Előszeretettel hivatkozik a modernitás történetének ikonikus darabjaira, miközben napjaink társadalmi megrázkódtatásaiból eredő kérdéseket tesz fel, mint például az utópiák bukása, az új technológiák hatása a vizuális kultúrára – animációs filmek fetisizálásán keresztül –, vagy épp a civil társadalom viszonya a hatalom különböző formáihoz. A történelmet, a vallást a populáris kultúrából merített egyszerű gesztusokkal és módszerekkel ragadja meg, miközben visszahelyezi jogaiba a személyes tapasztalat és kifejezés fontosságát.
(Florence Derieux, FRAC Champagne-Ardenne)
Ciprian Mureşan művészetével a kortárs kultúra szempontjából releváns témákat, mint például a közelmúlt történelme vagy a művészettörténeti kánon vizsgál kritikus szemszögből, olyan műveken keresztül, amelyek reflektálnak a Kelet és Nyugat közötti, olykor abszurd törésvonalakra. A művész objekteket, rajzokat és videókat alkot, amelyek által egyúttal (le)követi a kapcsolatot aközött, amit egy mű megmutat illetve elrejt, valamint egy művészeti produktumhoz kapcsolódóan a szerzőség és „eredetiség” problémáját is feszegeti.
(Salonul de proiecte, Bukarest)
Ciprian Mureșan (sz. 1977) Kolozsváron él és dolgozik; 2005 óta az IDEA art + society magazin szerkesztője. 2014-ben vendégelőadó volt a braunschweigi Hochschule für Bildende Künstén. Legújabb egyéni kiállításai: Obstacle Racing, Hochschule für Bildende Künste Braunschweig (2014); Stage and Twist (Anna Molskával együtt), Tate Modern, London (2012); Recycled Playground, több helyszínen – FRAC Champagne-Ardenne, Reims (2011), Centre d'art contemporaine, Genf (2012), Contemporary Art Gallery, Vancouver (2013), n.b.k. - Neuer Berliner Kunstverein, Berlin (2010) – bemutatott vándorkiállítás. Válogatott csoportos kiállítások: Six Lines of Flight: Shifting Geographies in Contemporary Art, San Francisco Museum of Modern Art; Sounds Like Silence, Hartware MedienKunstVerein (HMKV), Dortmund; A hang szabadsága. John Cage a vasfüggöny mögött, Ludwig Múzeum, Budapest (2012), Les Promesses du passé, Centre Pompidou, Musée National d´Art Moderne, Paris (2010); The Generational: Younger Than Jesus, New Museum, New York; The Seductiveness of the Interval, Román pavilon, 53. Velencei Biennále (2009).
Kurátor: Szipőcs Krisztina
A kiállítás 2015. január 16. és 2015. március 22. között tekinthető meg.